Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nederland groet André Kuipers
Opdrachtgever:
Samsung Mobile Nederland
Bureau:
Cheil Benelux, KONG/N=5
Datum eerste publicatie:
23/04/2012
url:
http://award-entry.com/samsungmobile
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Cheil Benelux, KONG/N=5 (Wietse Vonk, Roel Pijnacker)
Art Direction / Design:
Wietse Vonk, Toby Mok (KONG/N=5), Ton van Jole (Cheil)
Copy / Redactie:
Roel Pijnacker (KONG/N=5)
Interaction Design:
Nik Nieuwenhuijs (Code d’Azur), Jesse Houweling (KONG/N=5)
Technische realisatie:
Code d’Azur
Account:
Dylan Dordregter, Paul Braat (Cheil), Jesse Houweling (KONG/N=5)
Verantwoordelijk bij klant:
Caroline Teengs, Geert Mol
Overigen:
Special effects & postproductie: Kreukvrij; Productie doek: Raúl&Rigel; AV-producer: Thijs Vrij; Strategie: Peggy Wijtzes; Mediabureau: Starcom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoe introduceer je de Samsung Galaxy Note als de meest sociale smartphone die er is? Wetende dat de concurrentie in de smartphonemarkt moordend is. Om echt op te vallen is een unieke aanpak nodig. Daarom hebben we de meest sociale smartphone via sociale tools en mechanismes geïntroduceerd.

We hebben letterlijk een groots gebaar gemaakt naar ‘the most sociable guy in the galaxy’: André Kuipers. Die was ten tijde van de lancering in het ruimtestation ISS. Via social media hield hij familie, vrienden en fans op aarde up-to-date van zijn ruimtereis.

Samen met de doelgroep hebben we een portret van André Kuipers van maar liefst 9.600 m2 gecreëerd, welke in een weiland naast de A4 bij Schiphol lag. Dit portret was zichtbaar vanuit de ruimte. Toen André Kuipers dit zag en erover Tweette, kwam de social spin-off pas echt op gang. Niet alleen via Twitter en Facebook, maar ook op TV, radio en in print werd over de collectieve groet gesproken.
Voor/over product of dienst
De Samsung Galaxy Note: een smartphone én tablet in één. Door deze combinatie de meest sociale smartphone die op dat moment in de markt verkrijgbaar is.
Doelgroep(en)
Young minded consumers 18-40 jaar, actief op social media en geïnteresseerd in de laatste gadgets.