Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Renault 4 van oma Hilda
Opdrachtgever:
Renault Nederland
Bureau:
Dorst & Lesser
Datum eerste publicatie:
04/04/2012
url:
http://www.facebook.com/renaultnederland
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Game

Credits

Concept:
Dorst & Lesser
Art Direction / Design:
Dorst & Lesser
Copy / Redactie:
Dorst & Lesser
Interaction Design:
Dorst & Lesser
Technische realisatie:
Dorst & Lesser
Account:
Robert Withagen, Birgit Zuurveld en Niels Verhoeven
Verantwoordelijk bij klant:
Jos van de Bergh - Jutta Vermeijs


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Voor Renault ontwikkelde Dorst & Lesser een social story waarbij de Facebook fans de unieke kans kregen een Renault 4 te winnen. De Renault 4 staat bekend voor nostalgie wat sentiment en enthousiasme onder de fans opwekt.

De Facebook fans van Renault werden uitgenodigd om oma Hilda te helpen haar sleutel terug te vinden. Binnen een speciale Facebook tab was het huis van oma Hilda in 360 graden fotografie te zien. Fans kregen de mogelijkheid binnen deze 360 graden omgevingen een tag te plaatsen en te motiveren, waarom oma Hilda haar sleutel daar is kwijt geraakt. Voor het sociale aspect en om de spanning te vergroten, gaf een teller aan wanneer de deadline was voor het plaatsen van een tag. Daarnaast werden ook alle tags van derden zichtbaar in het huis van oma Hilda. Gedurende de campagne gaf oma Hilda tips weg om de fans op weg te helpen door middel van een persoonlijke video. Diegene die de tag het dichtst bij de sleutel had geplaatst won de Renault 4 van oma Hilda!
Voor/over product of dienst
Renault Nederland.
Doelgroep(en)
Fans van het merk Renault


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Voor Renault ontwikkelde Dorst & Lesser een social story waarbij de Facebook fans de unieke kans kregen een Renault 4 te winnen. De Renault 4 staat bekend voor nostalgie wat sentiment en enthousiasme onder de fans opwekt.

De Facebook fans van Renault werden uitgenodigd om oma Hilda te helpen haar sleutel terug te vinden. Binnen een speciale Facebook tab was het huis van oma Hilda in 360 graden fotografie te zien. Fans kregen de mogelijkheid binnen deze 360 graden omgevingen een tag te plaatsen en te motiveren, waarom oma Hilda haar sleutel daar is kwijt geraakt. Voor het sociale aspect en om de spanning te vergroten, gaf een teller aan wanneer de deadline was voor het plaatsen van een tag. Daarnaast werden ook alle tags van derden zichtbaar in het huis van oma Hilda. Gedurende de campagne gaf oma Hilda tips weg om de fans op weg te helpen door middel van een persoonlijke video. Diegene die de tag het dichtst bij de sleutel had geplaatst won de Renault 4 van oma Hilda!
Voor/over product of dienst
Renault Nederland.
Doelgroep(en)
Fans van het merk Renault


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Voor Renault ontwikkelde Dorst & Lesser een social story waarbij de Facebook fans de unieke kans kregen een Renault 4 te winnen. De Renault 4 staat bekend voor nostalgie wat sentiment en enthousiasme onder de fans opwekt.

De Facebook fans van Renault werden uitgenodigd om oma Hilda te helpen haar sleutel terug te vinden. Binnen een speciale Facebook tab was het huis van oma Hilda in 360 graden fotografie te zien. Fans kregen de mogelijkheid binnen deze 360 graden omgevingen een tag te plaatsen en te motiveren, waarom oma Hilda haar sleutel daar is kwijt geraakt. Voor het sociale aspect en om de spanning te vergroten, gaf een teller aan wanneer de deadline was voor het plaatsen van een tag. Daarnaast werden ook alle tags van derden zichtbaar in het huis van oma Hilda. Gedurende de campagne gaf oma Hilda tips weg om de fans op weg te helpen door middel van een persoonlijke video. Diegene die de tag het dichtst bij de sleutel had geplaatst won de Renault 4 van oma Hilda!
Voor/over product of dienst
Renault Nederland.
Doelgroep(en)
Fans van het merk Renault