Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wielklem
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
06/09/2012
url:
http://www.youtube.com/watch?v=wTVhGZ6Bp40
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Bas Engels, Yacco Vijn
Art Direction / Design:
Yacco Vijn
Copy / Redactie:
Bas Engels
Technische realisatie:
Caviar
Account:
Patritia Pahladsingh, Jascha Hoogendijk, Jeroen Konings
Verantwoordelijk bij klant:
Hans Bohm, Ralph Rijks, Rob van Griensven
Overigen:
Anne van Weezel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Als onderdeel van de Heineken Rugnummers-campagne voor het EK Voetbal haakten we in op de wedstrijd Nederland-Duitsland met een video die we 3 dagen voor de wedstrijd live hebben gezet. Bij de introductie van deze YouTube-video berichtten alle Nederlandse dagbladen en zenders zoals Eredivisie Live dat het echt gebeurd was. Zelfs het Duitse nieuwsblad Bild zette de stunt op de voorpagina. Zonder ingekochte media of seeding ging de video viraal en bereikte meer dan 1,3 miljoen Youtube-views in 3 dagen en genereerde het 10.000 likes en 5.000 shares op de Heineken Facebook page, een record voor Heineken.
Voor/over product of dienst
Heineken Bier.
Doelgroep(en)
Jonge mannen (20-35) die alles uit het leven willen halen - en alle mannen die zich daarmee kunnen identificeren.