Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De nieuwe Renault Clio gedragen door likes!
Opdrachtgever:
Renault Nederland
Bureau:
Dorst & Lesser
Datum eerste publicatie:
26/11/2012
url:
http://www.facebook.com/renaultnederland
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Dorst & Lesser
Art Direction / Design:
Dorst & Lesser
Copy / Redactie:
Dorst & Lesser
Interaction Design:
Dorst & Lesser
Technische realisatie:
Dorst & Lesser
Account:
Robert Withagen, Birgit Zuurveld en Niels Verhoeven
Verantwoordelijk bij klant:
Jos van de Bergh - Jutta Vermeijs


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De introductie van de nieuwe Renault Clio was groots en stond volledig in het teken van passie. Maar hoeveel passie is er eigenlijk in Nederland voor het nieuwste model van Renault? En hoe meet je die passie? Op Facebook, door middel van likes!

Op de Facebookpagina van Renault Nederland creëerden we een activatie met een social livestream. Via deze social livestream was een offline hefboomconstructie te zien, met aan de ene kant een nieuwe Renault Clio, aan de andere kant een Facebook box. Facebook vrienden konden hun passie voor de auto laten zien door online de auto te liken in de Facebook app. Deze online like werd direct offline in de Facebook box geplaatst. Via de real-time livestream konden de deelnemers zien wie er in de wachtrij stonden en wanneer de winnende like viel. Hoe meer likes, hoe zwaarder de Facebook box werd en hoe meer de nieuwe Renault Clio van de grond kwam. De winnende like, de fan die de nieuwe Renault Clio naar grote hoogte bracht, won een jaar lang rijden.
Voor/over product of dienst
Renault Nederland - De Nieuwe Renault Clio
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen in de leeftijd van 20-45 jaar. Dit betekende een verjonging van de huidige doelgroep van de Renault Clio.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De introductie van de nieuwe Renault Clio was groots en stond volledig in het teken van passie. Maar hoeveel passie is er eigenlijk in Nederland voor het nieuwste model van Renault? En hoe meet je die passie? Op Facebook, door middel van likes!

Op de Facebookpagina van Renault Nederland creëerden we een activatie met een social livestream. Via deze social livestream was een offline hefboomconstructie te zien, met aan de ene kant een nieuwe Renault Clio, aan de andere kant een Facebook box. Facebook vrienden konden hun passie voor de auto laten zien door online de auto te liken in de Facebook app. Deze online like werd direct offline in de Facebook box geplaatst. Via de real-time livestream konden de deelnemers zien wie er in de wachtrij stonden en wanneer de winnende like viel. Hoe meer likes, hoe zwaarder de Facebook box werd en hoe meer de nieuwe Renault Clio van de grond kwam. De winnende like, de fan die de nieuwe Renault Clio naar grote hoogte bracht, won een jaar lang rijden.
Voor/over product of dienst
Renault Nederland - De Nieuwe Renault Clio
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen in de leeftijd van 20-45 jaar. Dit betekende een verjonging van de huidige doelgroep van de Renault Clio.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De introductie van de nieuwe Renault Clio was groots en stond volledig in het teken van passie. Maar hoeveel passie is er eigenlijk in Nederland voor het nieuwste model van Renault? En hoe meet je die passie? Op Facebook, door middel van likes!

Op de Facebookpagina van Renault Nederland creëerden we een activatie met een social livestream. Via deze social livestream was een offline hefboomconstructie te zien, met aan de ene kant een nieuwe Renault Clio, aan de andere kant een Facebook box. Facebook vrienden konden hun passie voor de auto laten zien door online de auto te liken in de Facebook app. Deze online like werd direct offline in de Facebook box geplaatst. Via de real-time livestream konden de deelnemers zien wie er in de wachtrij stonden en wanneer de winnende like viel. Hoe meer likes, hoe zwaarder de Facebook box werd en hoe meer de nieuwe Renault Clio van de grond kwam. De winnende like, de fan die de nieuwe Renault Clio naar grote hoogte bracht, won een jaar lang rijden.
Voor/over product of dienst
Renault Nederland - De Nieuwe Renault Clio
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen in de leeftijd van 20-45 jaar. Dit betekende een verjonging van de huidige doelgroep van de Renault Clio.