Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Makro Crazy Carts
Opdrachtgever:
Makro Nederland
Bureau:
CHUNK
Datum eerste publicatie:
11/01/2012
url:
http://Crazycarts.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Martijn de Beijer, Rogier Scheinck, Mark Scheerboom
Art Direction / Design:
Martijn de Beijer; Mark Scheerboom
Copy / Redactie:
Martijn de Beijer; Mark Scheerboom
Interaction Design:
Frank Rosenhart
Technische realisatie:
Chunk, Fantazm (game)
Account:
Karin Hallebeek
Verantwoordelijk bij klant:
Cees van de water, Jan Verhoeven, Xavier Thiry, Luuk Brinkman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor de activatie van twee vernieuwde Makro vestigingen creëerden we een winkelwagen racegame en bouwden wij de Makro na in een online game omgeving. In de game werden Makro klanten uitgedaagd om zo snel mogelijk door de winkel te racen, geselecteerde producten in de winkelwagen te stoppen en zoveel mogelijk concurrenten aan te rijden. Hoe sneller je de game speelde en hoe meer concurrenten je omver reed, hoe groter het prijsvoordeel en dus hoe hoger je korting.

De deelnemers met de snelste tijd konden in de vestiging zelf deelnemen aan een échte winkelwagenrace. Daartoe werden de winkels omgebouwd tot een racecircuit, met curb stones, juichend publiek, vlaggende vestigingsmanagers en mooie prijzen.
Voor/over product of dienst
METRO Cash & Carry, waartoe Makro Nederland behoort, is een van de grootste en belangrijkste retailbedrijven ter wereld.

Binnen Nederland positioneert Makro zich als partner voor ondernemend Nederland.

Sinds 2012 vernieuwd Makro Nederland vestiging per vestiging haar lay-out en aanbod.
Doelgroep(en)
Jonge ambitieuze ondernemers uit regio Best en Hengelo.