Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ben & Jerry's Free Cone Day
Opdrachtgever:
Ben & Jerry's / Unilever
Bureau:
Fitzroy
Datum eerste publicatie:
03/02/2014
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Fitzroy Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant:
Madelon van Tol


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Ben&Jerry’s doet dit al ieder jaar sinds 1979 om hun fans te bedanken. Eerst alleen in Burlington Vermont, inmiddels weredlwijd in alle landen waar het wordt verkocht. B&J’s doet dit omdat ze al sinds oprichting de positieve missie hebben om iedereen die met hun bedrijf in aanraking komt er beter van moet worden. Van de koe die melk geeft in het Caring Dairy programma tot de cacaoboeren die betaald worden volgens Fair Trade. En dus ook de fans die het ijs kopen, krijgen het 1 keer per jaar gratis! Alleen in Nederland zijn geen 'scoop shops' dus: Op Facebook kon iedereen stemmen voor zijn favoriete stad. Een battle tussen de steden van Nederland. 58.000 gratis bekertjes Ben & Jerry's weggegeven, 12.000 stemmen en 10.000 nieuwe fans voor het met sociale ijsmerk van Nederland.
Voor/over product of dienst
Ben & Jerry's is het meest sociale ijs. Iedereen die er mee in aanraking komt wordt er beter van. Sinds de oprichting van Ben & Jerry's wordt er ieder jaar een gratis Free Cone Day gehouden. Iedereen kan een gratis 'scoop' ijs krijgen bij de lokale 'scoop shops'. Maar omdat Ben & Jerry's maar één 'scoop shop' heeft in Nederland komen we naar jou toe. Naar de tien steden die het gevecht hebben gewonnen en een Free Cone Day in hun stad winnen.
Doelgroep(en)
18+ M/V De trouwe fans die we ieder jaar willen belonen op de verjaardag van Ben & Jerry's