Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Doritos Skip-or-Trip
Opdrachtgever:
PepsiCo
Bureau:
Fitzroy Amsterdam
Datum eerste publicatie:
02/07/2012
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Fitzroy Amsterdam


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Doritos introduceerde een nieuwe variant in Nederland: Doritos Late Night Salsa. Naast de Televisie internationale commercial was er een grote behoefte bij PepsiCo om juist 'trial' (proberen) te bewerkstelligen. Dat vroeg om een campagne waarbij de doelgroep meerdere malen in aanraking kwam met de nieuwe smaak: Late Night Salsa. Het uitgangspunt: de vorm van Doritos een driehoek, emotionele behoefte van de doelgroep en hun (slaap)gedrag. Doritos Skip-or-Trip, dus jij op reis met twee onbekenden?
Voor/over product of dienst
Introductiecampagne van de nieuwe variant van Doritos: Late Night Salsa.
Doelgroep(en)
De communicatiedoelgroep is 18-24. Veel belangrijker dan leeftijd, locatie of opleiding zijn de emotionele behoeftes van de doelgroep. In deze fase van hun leven zijn ze opzoek naar hun eigen identiteit. Ontmoeten van nieuwe mensen in hun leven en de drang naar avontuur zijn onderdeel van hun zoektocht. Bij voorkeur doe ze dat ’s avonds.