Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pepsi Remix Machine
Opdrachtgever:
Pepsi NL
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
04/11/2013
url:
https://www.facebook.com/pepsinederland/app_213543988753636?ref=ts
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Red Urban
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman, Robin Pas, Demian LaVigne, Alex Constantinou
Copy / Redactie:
Desmond Lissone
Interaction Design:
Kees van Dorp, Ernst Dommisse
Technische realisatie:
Hendrik Jan Megens, Max Remkes
Account:
Sven Vening, Vincent Troupin
Verantwoordelijk bij klant:
Kim Potters, Sylvia Huibers, Manon Daggers
Overigen:
Eric Woning (strateeg)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De Pepsi Remix Machine is een innovatieve app waarmee je spelenderwijs je eigen remix kunt maken van de populaire track ‘Let’s Go’ van Calvin Harris. Met deze applicatie spelen we in op de thema campagne, de soundtrack van Pepsi en de huidige dance trend die leeft onder jongeren.

Door de simpele ‘drag en drop’ interface, is de app laagdrempelig zodat iedereen een remix kan maken. Maar tegelijkertijd biedt hij ook alle functionaliteiten zodat de track niet gaat vervelen. Zo heb je de mogelijkheid om te remixen naar een pop of dupstep nummer, of juist een hardhouse variant.

Dit zorgde ervoor dat iedereen zijn eigen creatieve muziek skills kon ontdekken of uitbreiden.

Iedere gemaakte remix kan worden gedeeld en beluisterd op je eigen Facebookwall.

Door de grote hoeveelheid deelnemers zorgde dit elke dag weer voor nieuwe en unieke content.

Een ‘social’ ratingsysteem bepaalde de beste inzendingen en de winnaar werd beloond met een Ibiza-trip en een meet&greet met Calvin Harris!
Voor/over product of dienst
Pepsi is de welbekende ‘competitor’ van Coke.
Doelgroep(en)
16-24, zelf-expressief, fun-seekers, open voor nieuwe ervaringen.