Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
GTST: Wie Is Tim?
Opdrachtgever:
RTL Nederland
Bureau:
Endemol Nederland BV, Project Factory
Datum eerste publicatie:
07/04/2012
url:
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/home/#/home
Categorie:
Crossmedia
Mobile
Game

Credits

Concept:
RTL Nederland, Annemarieke Loderus
Copy / Redactie:
Endemol Nederland BV, Gillian Pagano Mirani
Interaction Design:
Project Factory, Kirsty Hunter
Account:
RTL Nederland, Geert Esmeijer-Torres Aguilera.
Verantwoordelijk bij klant:
RTL Nederland, Annemarieke Loderus


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
RTL wilde de betrokkenheid van de kijkers van Goede Tijden Slechte Tijden vasthouden tijdens de zomerstop. Om dat te bereiken werd het transmediale concept ‘GTST: Wie Is Tim?’ ontwikkeld.
De introductie van Tim vormde de aftrap van de campagne. Het format bouwde de spanning rondom Tim’s identiteit op naar een climax in de zomercliffhanger.
Na de laatste aflevering kon iedereen de GTST: Wie Is Tim?-applicatie downloaden. Gebruikers kregen toegang tot Tim’s geheime notitieboekje en werden uitgedaagd om actief met de verhaallijn aan de slag te gaan. Het spel monde uit in de eerste aflevering van het nieuwe GTST-seizoen.
280.000 spelers waren actief met GTST bezig (1e plaats app-store). Onderzoek wees uit dat de app de betrokkenheid van de doelgroep significant versterkte.
Voor/over product of dienst
Een vertrouwd baken in de RTL 4 programmering is Goede Tijden Slechte Tijden. Deze eerste Nederlandse dagelijkse soap is al jaren een goede bekende in miljoenen huiskamers. Een serie die met zijn trouwe kijkers meegroeit, maar ook steeds weer een nieuwe generatie aan zich weet te binden.
Doelgroep(en)
De GTST kijker


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
RTL wilde de betrokkenheid van de kijkers van Goede Tijden Slechte Tijden vasthouden tijdens de zomerstop. Om dat te bereiken werd het transmediale concept ‘GTST: Wie Is Tim?’ ontwikkeld.
De introductie van Tim vormde de aftrap van de campagne. Het format bouwde de spanning rondom Tim’s identiteit op naar een climax in de zomercliffhanger.
Na de laatste aflevering kon iedereen de GTST: Wie Is Tim?-applicatie downloaden. Gebruikers kregen toegang tot Tim’s geheime notitieboekje en werden uitgedaagd om actief met de verhaallijn aan de slag te gaan. Het spel monde uit in de eerste aflevering van het nieuwe GTST-seizoen.
280.000 spelers waren actief met GTST bezig (1e plaats app-store). Onderzoek wees uit dat de app de betrokkenheid van de doelgroep significant versterkte.
Voor/over product of dienst
Een vertrouwd baken in de RTL 4 programmering is Goede Tijden Slechte Tijden. Deze eerste Nederlandse dagelijkse soap is al jaren een goede bekende in miljoenen huiskamers. Een serie die met zijn trouwe kijkers meegroeit, maar ook steeds weer een nieuwe generatie aan zich weet te binden.
Doelgroep(en)
De GTST kijker


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
RTL wilde de betrokkenheid van de kijkers van Goede Tijden Slechte Tijden vasthouden tijdens de zomerstop. Om dat te bereiken werd het transmediale concept ‘GTST: Wie Is Tim?’ ontwikkeld.
De introductie van Tim vormde de aftrap van de campagne. Het format bouwde de spanning rondom Tim’s identiteit op naar een climax in de zomercliffhanger.
Na de laatste aflevering kon iedereen de GTST: Wie Is Tim?-applicatie downloaden. Gebruikers kregen toegang tot Tim’s geheime notitieboekje en werden uitgedaagd om actief met de verhaallijn aan de slag te gaan. Het spel monde uit in de eerste aflevering van het nieuwe GTST-seizoen.
280.000 spelers waren actief met GTST bezig (1e plaats app-store). Onderzoek wees uit dat de app de betrokkenheid van de doelgroep significant versterkte.
Voor/over product of dienst
Een vertrouwd baken in de RTL 4 programmering is Goede Tijden Slechte Tijden. Deze eerste Nederlandse dagelijkse soap is al jaren een goede bekende in miljoenen huiskamers. Een serie die met zijn trouwe kijkers meegroeit, maar ook steeds weer een nieuwe generatie aan zich weet te binden.
Doelgroep(en)
De GTST kijker