Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Samsung Shoot WOW, Share NOW LIVE foto-expositie
Opdrachtgever:
Samsung Nederland
Bureau:
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam
Datum eerste publicatie:
03/11/2013
url:
https://www.facebook.com/SamsungCameraNL/app_392951270778901
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Maarten Dobbelaar, Rick Coolegem, Floris Hülsmann, Joris Raaijmakers
Art Direction / Design:
Maarten Dobbelaar, Joris Raaijmakers, Tim ten Dam
Copy / Redactie:
Rick Coolegem, Floris Hülsmann
Interaction Design:
MediaMonks
Technische realisatie:
DPPLR: Daniel Dow, Levi Rijper, Paddock Live: Jauko Hartveld, Choukri Elmoudni
Account:
Daniëlle Nootebos, Vanessa Graves
Verantwoordelijk bij klant:
Roos Bulder, Roland Niezen
Overigen:
Digital Director: Wesley Bos. Strategie: Arjan Kapteijns, Martijn Benschop, Tim Polder. Mediabureau: Starcom.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Samsung introduceerde eind 2012 haar NX cameralijn. Met deze compacte camera’s maak je niet alleen hoge kwaliteit foto’s zoals je kent van (semi)professionele spiegelreflex camera’s, je kunt elke foto ook direct vanuit de camera delen. Via ingebouwd Wi-Fi. Deze nieuwe camera’s en nieuwe techniek brachten wij onder de aandacht met een nieuw soort foto-expositie: een zonder geprinte foto's. In 4 landen stuurden we 5 straatfotografen 2 dagen de straat op. De foto’s die zij maakten met hun Samsung NX camera’s, stuurden zij rechtstreeks naar de expositieruimte. Daar zag het publiek ze verschijnen. Niet op papier en ingelijst, maar live. Op Samsung Smart TV’s.
Voor/over product of dienst
Samsung NX Camera’s
Doelgroep(en)
•Young Minded Consumers: Mannen & Vrouwen ( 60% - 40% )
•Leeftijd: 20 – 40 jaar
•Inkomen is bovengemiddeld
•Grote interesse in nieuwe technologie