Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Eneco zet de Toon met community-activatiecampagne op Tweakers
Opdrachtgever:
Eneco
Bureau:
OMD
Datum eerste publicatie:
12/03/2012
url:
http://www.tweakers.net
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
OMD, Tweakers: Arjen de Vries en Benjamin Roos
Art Direction / Design:
Tweakers
Copy / Redactie:
Arjen de Vries, Frederik Zevenbergen, Wilbert de Vries
Interaction Design:
Tweakers
Technische realisatie:
Tweakers
Account:
OMD & Benjamin Roos
Verantwoordelijk bij klant:
OMD: Floortje van den berg, Erik van Engelen, Marijn Pannekoek Tweaker: Arjen de Vries, Benajmin Roos


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Eneco, OMD en Tweakers zijn een samenwerking aangegaan om Toon te introduceren aan de bezoekers van Tweakers. Dit werd gedaan d.m.v. een activatie op het Tweakers platform. Deze was opgebouwd in 3 fases.
1. het werven van Testers op Tweakers voor het testpanel van Toon.
2. de kick- off op Eneco HQ, waar het testpanel gebrieft werd en thuis installatie werd besproken
3. interactie aangaan en uitvoering opdrachten door testpanel binnen forum van Tweakers.
Voor/over product of dienst
Toon is de revolutionaire thermostaat van Eneco
Deze thermostaat regelt niet alleen de warmte in huis, maar geeft u ook op elk moment inzicht in uw energie verbruik en kosten. Door Toon uit te rusten met nieuwe technologieën, kunnen Wifi, touch screen en live updates als belangrijke USP’s worden bestempeld ten opzichte van de concurrentie. De mogelijkheid tot directe feedback op uw energiegebruik is uniek. Ervaring leert dat u door het inzicht van Toon uw energieverbruik gemiddeld wel 10% omlaag kunt brengen.
Doelgroep(en)
Klanten en niet-klanten van Eneco woonachtig in regio’s Zuid-Holland en Utrecht. Idealisten en berekenende genieters in combinatie met early adopters. Technologie en innovatie is voor hen belangrijk.