Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Control€
Opdrachtgever:
ABN AMRO
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
10/08/2012
url:
http://abnamro.nl/neemcontrole
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Red Urban
Art Direction / Design:
Red Urban: Robin Pas, Demian LaVigne; Van Wanten Ecetera: Fabian Schulting
Copy / Redactie:
Red Urban: Desmond Lissone; Van Wanten Ecetera: Gijs van der Schoot
Interaction Design:
Kees van Dorp, Ernst Dommisse
Technische realisatie:
MediaMonks & Red Urban
Account:
Red Urban: Sven Vening, Marc Elbers; Van Wanten Etcetera: Fabienne Molleman
Verantwoordelijk bij klant:
Deirdre van der Burg, Niels Rutgers, Roland van Maanen, Ferdinand Parijs, Tanja Blom
Overigen:
Red Urban: Eric Woning (strateeg); Van Wanten Ecetera: Jop Koopman (strateeg)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Met ABN AMRO Control€, een vette 3D film experience die helemaal anno nu is, leren we jongeren inzien wat belangrijk is als het gaat om hun financiën. Hoe zit dat met je PIN? Wat is skimmen? Hoe werkt dat met rente? Zaken waar ze geen weet van hebben. Maar, die wel essentieel zijn om zelfstandig en volwassen met een eigen betaalrekening om te kunnen gaan.

In 4 levels met interactieve video krijgen de jongeren door host Valerio Zeno, ABN AMRO baas Gerrit Zalm, Ben Woldring en een ietwat louche boef uitgelegd waar je op moet letten, voor je echt goed zelfstandig met een eigen betaalrekening om kunt gaan.

Bewijs voor jezelf en je ouders klaar te zijn voor de volgende financiële stap, het openen van een eigen ABN AMRO Jongerengroeirekening.

CONTROL€. Ben jij er klaar voor?
Voor/over product of dienst
De ABN AMRO Jongerengroeirekening is een betaal- en spaarrekening voor jongeren tot 18 jaar. Met een eigen betaalpas om wereldwijd mee te betalen, te pinnen en toegang tot Internet Bankieren.
Doelgroep(en)
Jongeren in de leeftijd 11-14 jaar en hun ouders.