Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Blackberry Silent Disco
Opdrachtgever:
Blackberry
Bureau:
Starcom
Datum eerste publicatie:
01/02/2012
url:
http://www.youtube.com/watch?v=PUTKP7VD800
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
LiquidThread
Copy / Redactie:
LiquidThread
Account:
LiquidThread
Verantwoordelijk bij klant:
Jurgen Morel
Overigen:
LiquidThread is de content & activatie divisie en 100% onderdeel van Starcom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Om het product (BBM app) te introduceren hebben we een event gecreëerd -de BlackBerry Silent Disco-. Een plek waar consumenten een sociale muzikale belevenis konden ervaren door samen naar muziek te luisteren, te dansen en vervolgens muziek te delen met hun vrienden op basis van hun persoonlijke smaak.

De BlackBerry Silent Disco was een dance event zonder speakers. Socializers konden individueel genieten van de muziek via een wireless Bluetooth koptelefoon en dansen op de beats van de Slam FM DJ’s. De bekende choreograaf en jurylid van So You Think You Can Dance Dan Karaty, hostte het event op het Rembrandtplein in Amsterdam. Deze stond symbool voor het delen van de experience die zij ook hebben met het gebruik van de BBM Music app. Zij waren in staat om de playlist te beïnvloeden door hun favoriete song te tweeten aan de DJ, middels #BBMSilentdisco, en zorgde voor sociale verspreiding op Twitter. De playlist van de DJ kon gedownload en gratis gedeeld worden.
Voor/over product of dienst
BlackBerry heeft de smartphone categorie lang gedomineerd en stond bekend om haar pionierswerk. Ondanks het feit dat zij op hun concurrentie achter zijn geraakt, zijn zij gedreven om hun positie in de markt te herbevestigen, met name in social media.

De introductie van de BlackBerryMessenger (BBM) Music app had als doel om deze als beste sociale media muziek propositie in de markt te positioneren. BBM Music is een nieuwe manier om gratis muziek te delen met vrienden met behulp van de BlackBerry Messenger en
Doelgroep(en)
De kracht van muziek wilden we inzetten om de gebruikers het merk te laten herontdekken en de BBM Music applicatie te laten ervaren. De doelgroep bestaat uit 15-34 jarige smartphone gebruikers, de ‘Socializers’. Voor deze groep zijn hechte vriendschappen en elkaar steunen belangrijke waarden. Hetgene dat zij met elkaar gemeen hebben is hun behoefte om altijd met elkaar in contact te zijn, om tijd door te brengen met vrienden, graag eigen content te creëren en deze te delen met anderen, waarin muziek een belangrijke rol speelt.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Om het product (BBM app) te introduceren hebben we een event gecreëerd -de BlackBerry Silent Disco-. Een plek waar consumenten een sociale muzikale belevenis konden ervaren door samen naar muziek te luisteren, te dansen en vervolgens muziek te delen met hun vrienden op basis van hun persoonlijke smaak.

De BlackBerry Silent Disco was een dance event zonder speakers. Socializers konden individueel genieten van de muziek via een wireless Bluetooth koptelefoon en dansen op de beats van de Slam FM DJ’s. De bekende choreograaf en jurylid van So You Think You Can Dance Dan Karaty, hostte het event op het Rembrandtplein in Amsterdam. Deze stond symbool voor het delen van de experience die zij ook hebben met het gebruik van de BBM Music app. Zij waren in staat om de playlist te beïnvloeden door hun favoriete song te tweeten aan de DJ, middels #BBMSilentdisco, en zorgde voor sociale verspreiding op Twitter. De playlist van de DJ kon gedownload en gratis gedeeld worden.
Voor/over product of dienst
BlackBerry heeft de smartphone categorie lang gedomineerd en stond bekend om haar pionierswerk. Ondanks het feit dat zij op hun concurrentie achter zijn geraakt, zijn zij gedreven om hun positie in de markt te herbevestigen, met name in social media.

De introductie van de BlackBerryMessenger (BBM) Music app had als doel om deze als beste sociale media muziek propositie in de markt te positioneren. BBM Music is een nieuwe manier om gratis muziek te delen met vrienden met behulp van de BlackBerry Messenger en
Doelgroep(en)
De kracht van muziek wilden we inzetten om de gebruikers het merk te laten herontdekken en de BBM Music applicatie te laten ervaren. De doelgroep bestaat uit 15-34 jarige smartphone gebruikers, de ‘Socializers’. Voor deze groep zijn hechte vriendschappen en elkaar steunen belangrijke waarden. Hetgene dat zij met elkaar gemeen hebben is hun behoefte om altijd met elkaar in contact te zijn, om tijd door te brengen met vrienden, graag eigen content te creëren en deze te delen met anderen, waarin muziek een belangrijke rol speelt.