Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Samsung Galaxy Camera - #GOEDVERHAAL
Opdrachtgever:
Samsung Nederland
Bureau:
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam
Datum eerste publicatie:
17/01/2013
url:
http://saatchi-archive.clients.vellance.net/samsung/galaxycamera_goedverhaal/htdocs/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Tim ten Dam, Rick Coolegem, Maarten Dobbelaar, Joris Raaijmakers
Art Direction / Design:
Tim ten Dam, Bycen Molenaar
Copy / Redactie:
Joris Raaijmakers
Interaction Design:
MediaMonks
Technische realisatie:
MediaMonks, Lukkien
Account:
Claire Daemen, Maroeschka Volker, Danielle Nootebos
Verantwoordelijk bij klant:
Cecile Sleijffers, Geert Mol
Overigen:
Digital Director: Wesley Bos. Strategie: Mathieu Veldhuijzen. Mediabureau: Starcom.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Elke dag worden er miljoenen Tweets gedeeld waarin verhalen zo goed mogelijk worden samengevat. De Samsung Galaxy Camera speelt hier slim op in. Daarmee maak je hoge kwaliteit foto’s, die je dankzij Android, Wifi én 3G direct vanuit de camera kunt delen. Op Twitter bijvoorbeeld. Zo wordt elk verhaal nóg beter, want een foto zegt nu eenmaal meer dan 1000 woorden.

Om te bewijzen dat de Galaxy Camera hét device is om verhalen mee te vertellen, riepen we Twitteraars op een #GOEDVERHAAL met ons te delen. Daar maakten we vervolgens een unieke foto bij. We deden dit o.a. met 3 comedians van Boom Chicago, 18 pruiken, 6 rekken kleding en ontelbare props. In slechts 30 uur maakten we 121 foto’s; 1 elke 15 minuten. In die korte tijd bedachten we een idee voor de foto, werden de comedians uitgedost en de set opgebouwd. Het eindresultaat werd direct vanuit de camera geretweet. Alles werd gefilmd en ter plekke ge-edit, zodat elke foto een making-of had. Alles was ook te volgen via een livestream.
Voor/over product of dienst
Samsung Galaxy Camera
Doelgroep(en)
• Young Minded Consumers: Mannen & Vrouwen ( 60% - 40% )
• Leeftijd: 20 – 40 jaar
• Inkomen is bovengemiddeld
• Grote interesse in nieuwe technologie
Deze doelgroep is erg actief op internet en wil hun volgers graag laten zien wat hen bezighoudt.