Inzendingen SpinAwards


Terug naar het overzicht

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Maak de Smaak - The Battle
Opdrachtgever:
Pepsico Nederland/ Lay’s
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
11/01/2012
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2013/lays/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Red Urban, FHV BBDO, OMD
Art Direction / Design:
Taco Faber, Kees van Dorp, Robin Pas (CD), Jelle Kolleman (CD), Alex Constantinou, Ben Verveld; FHV BBDO: Emilio de Haan, Maarten Vrouwes
Copy / Redactie:
Floris Kreulen; FHV BBDO: Rogier de Bruin, Friso Ludenhoff
Interaction Design:
Kees van Dorp, Ernst Dommisse
Technische realisatie:
Red Urban
Account:
Red Urban: Vincent Troupin, Sven Vening, Marc Elbers; FHV BBDO: Elwira Stuur, Niels Heimens; OMD: Angelique Achthoven, Casper van der Waal, Claire du Pon
Verantwoordelijk bij klant:
Bob Postma, Marieke van Balen, Michael Blankert, Manon Daggers, Thomas Spronk, Sanne Suntjens, Barbara van Verseveld, Michael Willems
Overigen:
Red Urban: Eric Woning; FHV BBDO: Laura van den Boom, Peter Burger; OMD: Antoinette Herfkens, Ilja Loeffen, Marlies de Ruijter 


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Na het succes van “Patatje Joppie” in 2010 besloot Lay’s heel Nederland opnieuw te betrekken bij de ontwikkeling van de nieuwe Lay’s Limited Edition chips.

Lay’s Maak de Smaak ‘The Battle’ werd een volledig geïntegreerde campagne waarin iedereen kon bepalen wat de nieuwe chips smaak werd. Naast de bewezen formule van het zelf verzinnen en inzenden van een smaak, werd een uniek knock-out systeem met battles toegevoegd. Hierbij konden de deelnemers ook actief deelnemen aan de jurering van alle inzendingen, wat voor nog meer betrokkenheid en tevens inspiratie zorgde. Via smaak updates werd je bovendien op de hoogte gehouden over hoe jouw smaak het deed ten opzichte van de andere inzendingen, hetgeen veelvuldig gedeeld werd via social media.

Heel Nederland bepaalde op deze manier welke drie smaken echt in productie werden genomen. In de finaleronde kon iedereen deze drie smaken proeven en kiezen welke de nieuwe Lay’s Limited Edition werd.
Voor/over product of dienst
Lay’s is producent van een breed assortiment aardappelchips. De Limited Edition serie bestaat uit smaken die een beperkte tijd verkrijgbaar zijn.
Doelgroep(en)
Alle liefhebbers van chips tussen 16 en 54 jaar.