Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Schiphol Uitzwaaien
Opdrachtgever:
Amsterdam Airport Schiphol
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
15/10/2012
url:
http://www.schiphol.nl/uitzwaaien
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Social Media

Credits

Concept:
Tim de Waard, Daniel Samama, Martin Cornelissen (ECD), Mark Muller (ECD)
Art Direction / Design:
Daniel Samama
Copy / Redactie:
Tim de Waard
Interaction Design:
Esmee Lechner
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Lidewij Baneke, Nanja Huijgen, Ellen Visee
Verantwoordelijk bij klant:
Patricia Louridtz-de Boer, Carolijn Schoofs
Overigen:
Woodwork (animatie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Amsterdam Airport Schiphol wil bouwen aan een grotere voorkeur onder Nederlandse passagiers. Een grotere merkvoorkeur begint bij een sterkere emotionele band met reizigers.

De dag dat je op reis gaat is een bijzondere dag. Dat gevoel wilden we onlosmakelijk aan Schiphol verbinden en zelfs nog sterker maken. Daarom grepen we terug op een herkenbaar ritueel, een oergewoonte. Uitzwaaien.

We lanceerden Schiphol Uitzwaaien. Met deze applicatie kun je vanachter je webcam een vriend uitzwaaien die op reis gaat. Vervolgens vraag je andere vrienden om met je mee te zwaaien. Dit allemaal zonder dat de ‘reiziger’ dit doorheeft.

Vlak voor vertrek, wanneer je vriend op Schiphol aankomt, ontvangt hij of zij een filmpje met alle zwaaiers op z’n smartphone. Bovendien ziet hij of zij ook nog eens al z’n vrienden zwaaien op de grote digitale schermen op de luchthaven voor de douane, maar ook bij de gates.

Zo maken we vertrekken vanaf Schiphol voor steeds meer mensen een bijzondere ervaring.
Voor/over product of dienst
Amsterdam Airport Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland. Maar door de opkomst van lowcost maatschappijen en kleine regionale luchthavens hebben mensen steeds vaker een alternatief.
Doelgroep(en)
Nederlandse reizigers in de leeftijd van 21-40 jaar.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Amsterdam Airport Schiphol wil bouwen aan een grotere voorkeur onder Nederlandse passagiers. Een grotere merkvoorkeur begint bij een sterkere emotionele band met reizigers.

De dag dat je op reis gaat is een bijzondere dag. Dat gevoel wilden we onlosmakelijk aan Schiphol verbinden en zelfs nog sterker maken. Daarom grepen we terug op een herkenbaar ritueel, een oergewoonte. Uitzwaaien.

We lanceerden Schiphol Uitzwaaien. Met deze applicatie kun je vanachter je webcam een vriend uitzwaaien die op reis gaat. Vervolgens vraag je andere vrienden om met je mee te zwaaien. Dit allemaal zonder dat de ‘reiziger’ dit doorheeft.

Vlak voor vertrek, wanneer je vriend op Schiphol aankomt, ontvangt hij of zij een filmpje met alle zwaaiers op z’n smartphone. Bovendien ziet hij of zij ook nog eens al z’n vrienden zwaaien op de grote digitale schermen op de luchthaven voor de douane, maar ook bij de gates.

Zo maken we vertrekken vanaf Schiphol voor steeds meer mensen een bijzondere ervaring.
Voor/over product of dienst
Amsterdam Airport Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland. Maar door de opkomst van lowcost maatschappijen en kleine regionale luchthavens hebben mensen steeds vaker een alternatief.
Doelgroep(en)
Nederlandse reizigers in de leeftijd van 21-40 jaar.