Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Amsterdam Light Festival
Opdrachtgever:
Amsterdam Light Festival
Bureau:
Redhotminute
Datum eerste publicatie:
01/12/2012
url:
http://www.amsterdamlightfestival.com/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Justin Kniest (Redhotminute)
Art Direction / Design:
Gijs Besselink (Redhotminute)
Copy / Redactie:
Amsterdam Light Festival
Interaction Design:
Mark Scheepens (Redhotminute)
Technische realisatie:
Martijn Bos, Victor Bastiaansen (Redhotminute)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Het Amsterdam Light Festival vroeg om in 3 maanden een website te bedenken en bouwen die bezoekers zou verrassen en informeren. Belangrijkste uitdaging was om de festivalsfeer en 'licht' online te visualiseren. Dit is gerealiseerd met grote visuals met een parallax effect. Het festival werd ondersteund met verschillende arrangementen. Filters op eten, slapen, lopen en varen tonen een snelle subset van alle opties. Het blokkenschema concept is naar een hoger niveau getild door direct te linken naar de locaties van de optredens via een Google Maps-visualisatie en koppeling te maken met Facebook, Twitter en Google+. Alle content op de website is eenvoudig te liken, tweeten en pinnen voor een optimale social buzz. Met social graph metadata kunnen bezoekers alle content gepersonaliseerd delen binnen hun netwerk. Dit zorgde voor beduidend meer likes en clickthroughs. Omdat het visuele aspect van het festival centraal stond, is een elegante gallery gebouwd voor het delen van foto en video
Voor/over product of dienst
Het Amsterdam Light Festival werd georganiseerd in Amsterdam van 7 december 2012 tot en met 20 januari 2013. Het lichtkunst-festival in het centrum van Amsterdam kende 4 hoofdpijlers: Boulevard of Light, Illuminade, Christmas Canal Parade en Socialight. Het festival trok in totaal 375.000 bezoekers.