Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Unicef Twitter Actie
Opdrachtgever:
Unicef Nederland
Bureau:
Red Chocolate
Datum eerste publicatie:
10/10/2013
url:
https://twitter.com/YOUnicefnl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Wim den Dekker & Joost Bazelmans
Art Direction / Design:
Cinemates
Copy / Redactie:
Wim den Dekker
Technische realisatie:
Peter de Harder & Kelvin Boerma
Account:
Joost Bazelmans
Verantwoordelijk bij klant:
Jacqueline Baljeu & Walther Hesselink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Op 9 oktober werd Malala Yousafzai, een 14 jarig meisje uit Pakistan, neergeschoten omdat zij in eigen land strijdt voor het recht op onderwijs. De hele wereld reageerde geschokt. Zij werd namelijk neergeschoten omdat ze vindt dat iedereen, jongens en meisjes, naar school moeten kunnen. Tot op de dag van vandaag kunnen 61 miljoen kinderen dit echter niet, en dat terwijl elk kind ter wereld daar recht op heeft!

Op maandag 22 oktober -de eerste dag na de herfstvakantie- hebben we klagende Nederlandse jongeren op Twitter real-time benaderd vanuit @YOUnicefNL. Op een dag als deze wordt er namelijk volop geklaagd met bijvoorbeeld #kutschool. Wij gaan jongeren die groot zijn op Twitter aanspreken op hun klaagtweet. Niet zomaar, maar met een persoonlijke videoboodschap van een BN-er. Via deze weg gaan we bewustzijn creëren onder jongeren over ‘recht op onderwijs’ en activeren we hen om Malala te steunen in haar strijd voor recht op onderwijs.
Voor/over product of dienst
Klagende jongeren met bereik op twitter, spontaan benaderen via
@YOUnicefNL met persoonlijke video berichten van BN'ers. De video reactie moest uniek zijn en persoonlijk gericht aan de betreffende twitteraar. Reactie tijd binnen 5-10 minuten.

UNIEKE GEPERSONALISEERDE FILMPJES
RIGHT ON TIME
INHAKEND OP BELEVINGSWERELD
REMARKABLE = RETWEETABLE
Doelgroep(en)
De doelgroep 13-18 jarige Nederlandse jongeren

Het doel was ook om volgers te verzamelen en aandacht te vragen rondom de rechten van het kind. De actie vond plaats op en rond het twitter kanaal van YOUnicefNL.