Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
XS4ALL MovieMatch
Opdrachtgever:
XS4ALL
Bureau:
bone
Datum eerste publicatie:
04/02/2013
url:
http://devmonks.vellance.net/b/bone/xs4all/moviematch/public
Categorie:
Game
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Art Direction / Design:
Michael Kouwenhoven & Rik Kokkelink
Copy / Redactie:
Dimitri Hubregtse
Interaction Design:
Michael Kouwenhoven
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Lisette van Seters & Susanne Crooy
Verantwoordelijk bij klant:
Marnix Vriend, Lieve Gerretsen, Celine van den Brink
Overigen:
Mediastrategie: Mart Vonk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
XS4ALL zet de campagne rondom Interactieve Televisie door met een nieuw aanbod. Bij het afsluiten van een Internet en TV pakket, kijkt men een jaar lang 100 films voor € 0,-. Om XS4ALL te koppelen aan films en het aanbod bekend te maken, speelden we met het collectieve filmgeheugen van mensen. Iedereen heeft wel wat filmscènes in het geheugen gegrift staan. Wie roept er niet ‘Run Forrest’ naar hardlopers?

Daarom creëerden we MovieMatch. Een online spel dat volledig draait om filmkennis. Op eigen wijze worden tientallen filmscènes uitgebeeld, die de speler vervolgens moet raden. En wie kunnen er beter in de hoofdrol schitteren dan de authentieke medewerkers van XS4ALL zelf.

Filmliefhebbers kunnen hun filmkennis bewijzen en vrienden uitdagen via Facebook. Liefhebbers die de uitdaging nog niet aandurven, kunnen eerst oefenen op bijvoorbeeld WeTransfer en Pathe.

Op speelse en hilarische wijze roept MovieMatch het filmgeheugen op en inspireert tot (opnieuw) kijken van filmklassiekers.
Voor/over product of dienst
XS4ALL is 20 jaar geleden opgericht in de Amsterdamse hackerscene met het idee dat iedereen in Nederland toegang tot internet moest hebben. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot aanbieder van hoogwaardige internet-, telefonie- en televisiediensten met een zeer hoog serviceniveau en nadrukkelijke aandacht voor online security en privacy.
Doelgroep(en)
XS4ALL richt zich op de hoger opgeleide man, tussen 30 en 45, grootstedelijk, individueel, online georiënteerd en vaak op zoek naar nieuwe technische snufjes. Rond de 40% woont in gezinssamenstelling met kinderen.

Secundair spreekt het aanbod ook filmliefhebbers aan.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
XS4ALL zet de campagne rondom Interactieve Televisie door met een nieuw aanbod. Bij het afsluiten van een Internet en TV pakket, kijkt men een jaar lang 100 films voor € 0,-. Om XS4ALL te koppelen aan films en het aanbod bekend te maken, speelden we met het collectieve filmgeheugen van mensen. Iedereen heeft wel wat filmscènes in het geheugen gegrift staan. Wie roept er niet ‘Run Forrest’ naar hardlopers?

Daarom creëerden we MovieMatch. Een online spel dat volledig draait om filmkennis. Op eigen wijze worden tientallen filmscènes uitgebeeld, die de speler vervolgens moet raden. En wie kunnen er beter in de hoofdrol schitteren dan de authentieke medewerkers van XS4ALL zelf.

Filmliefhebbers kunnen hun filmkennis bewijzen en vrienden uitdagen via Facebook. Liefhebbers die de uitdaging nog niet aandurven, kunnen eerst oefenen op bijvoorbeeld WeTransfer en Pathe.

Op speelse en hilarische wijze roept MovieMatch het filmgeheugen op en inspireert tot (opnieuw) kijken van filmklassiekers.
Voor/over product of dienst
XS4ALL is 20 jaar geleden opgericht in de Amsterdamse hackerscene met het idee dat iedereen in Nederland toegang tot internet moest hebben. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot aanbieder van hoogwaardige internet-, telefonie- en televisiediensten met een zeer hoog serviceniveau en nadrukkelijke aandacht voor online security en privacy.
Doelgroep(en)
XS4ALL richt zich op de hoger opgeleide man, tussen 30 en 45, grootstedelijk, individueel, online georiënteerd en vaak op zoek naar nieuwe technische snufjes. Rond de 40% woont in gezinssamenstelling met kinderen.

Secundair spreekt het aanbod ook filmliefhebbers aan.