Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
TVOH Singing Sunday
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
OMD
Datum eerste publicatie:
02/10/2013
url:
http://www.thevoiceofholland.com/singingsunday/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Esther Hendriks, Michel MacDonald, Michiel Dieperink
Art Direction / Design:
LBi Mobile- Michiel de Gooijer, Gijs Zonneveld
Copy / Redactie:
LBi Mobile- Michiel de Gooijer, Gijs Zonneveld
Interaction Design:
LBi Mobile- Michiel de Gooijer, Gijs Zonneveld
Technische realisatie:
LBi Mobile- Michiel de Gooijer, Gijs Zonneveld
Account:
Michiel Dieperink
Verantwoordelijk bij klant:
Willem-Albert Bol, Steven Schmitz


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In de mobiele telecommarkt nemen inkomsten uit voice verkeer nemen af. Dataverkeer, in de vorm van mobiel internet, wordt daarom een steeds belangrijkere bron van inkomsten. Vodafone heeft de ambitie om daarin een leidende rol te spelen, waarbij op korte termijn business wordt gegenereerd en op de langere termijn de aantrekkingskracht van het merk wordt gewaarborgd.

Daarom heeft Vodafone sinds 2010 een partnership met The Voice of Holland (TVOH), om het gebruik van mobiel internet bij een groot publiek op een toegankelijke manier te stimuleren. In de eerste twee seizoenen van TVOH ging het met name om een lichte vorm van dataverkeer; social media en ‘second screen’ interactie.
Met het succes van TVOH als branded entertainment platform zijn twee belangrijke vormen van dataverkeer bekend en bemind geraakt. Maar Vodafone wil de lat nog hoger leggen.
De uitdaging is nu om het publiek de volgende stap te laten zetten in mobiel internet: video, de meest intensieve vorm van dataverkeer.
Voor/over product of dienst
Het merk Vodafone in de breedte en daarbinnen het product mobiel internet van Vodafone.
Doelgroep(en)
Aangezien videogebruik meer basiskennis vraagt van de consument, richten we ons op de doelgroep smartphone- en tabletbezitters.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
In de mobiele telecommarkt nemen inkomsten uit voice verkeer nemen af. Dataverkeer, in de vorm van mobiel internet, wordt daarom een steeds belangrijkere bron van inkomsten. Vodafone heeft de ambitie om daarin een leidende rol te spelen, waarbij op korte termijn business wordt gegenereerd en op de langere termijn de aantrekkingskracht van het merk wordt gewaarborgd.

Daarom heeft Vodafone sinds 2010 een partnership met The Voice of Holland (TVOH), om het gebruik van mobiel internet bij een groot publiek op een toegankelijke manier te stimuleren. In de eerste twee seizoenen van TVOH ging het met name om een lichte vorm van dataverkeer; social media en ‘second screen’ interactie.
Met het succes van TVOH als branded entertainment platform zijn twee belangrijke vormen van dataverkeer bekend en bemind geraakt. Maar Vodafone wil de lat nog hoger leggen.
De uitdaging is nu om het publiek de volgende stap te laten zetten in mobiel internet: video, de meest intensieve vorm van dataverkeer.
Voor/over product of dienst
Het merk Vodafone in de breedte en daarbinnen het product mobiel internet van Vodafone.
Doelgroep(en)
Aangezien videogebruik meer basiskennis vraagt van de consument, richten we ons op de doelgroep smartphone- en tabletbezitters.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
In de mobiele telecommarkt nemen inkomsten uit voice verkeer nemen af. Dataverkeer, in de vorm van mobiel internet, wordt daarom een steeds belangrijkere bron van inkomsten. Vodafone heeft de ambitie om daarin een leidende rol te spelen, waarbij op korte termijn business wordt gegenereerd en op de langere termijn de aantrekkingskracht van het merk wordt gewaarborgd.

Daarom heeft Vodafone sinds 2010 een partnership met The Voice of Holland (TVOH), om het gebruik van mobiel internet bij een groot publiek op een toegankelijke manier te stimuleren. In de eerste twee seizoenen van TVOH ging het met name om een lichte vorm van dataverkeer; social media en ‘second screen’ interactie.
Met het succes van TVOH als branded entertainment platform zijn twee belangrijke vormen van dataverkeer bekend en bemind geraakt. Maar Vodafone wil de lat nog hoger leggen.
De uitdaging is nu om het publiek de volgende stap te laten zetten in mobiel internet: video, de meest intensieve vorm van dataverkeer.
Voor/over product of dienst
Het merk Vodafone in de breedte en daarbinnen het product mobiel internet van Vodafone.
Doelgroep(en)
Aangezien videogebruik meer basiskennis vraagt van de consument, richten we ons op de doelgroep smartphone- en tabletbezitters.