Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hi - I Like Mama
Opdrachtgever:
Hi
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
08/05/2012
url:
https://www.facebook.com/ILikeMama
Categorie:
Social Media
Crossmedia

Credits

Concept:
FHV BBDO
Art Direction / Design:
Emilio Haan
Copy / Redactie:
Rogier de Bruin, Floris Hulsmann
Interaction Design:
Dean Refos
Technische realisatie:
Magic Bullet
Account:
Maryse van de Velde, Maartje van Beek
Verantwoordelijk bij klant:
Dave Frauenfelder


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Wie belt er nou nog?’ Voor jongeren is mobiel internet veel belangrijker dan bellen of sms’en. De enige persoon die jongeren nog met regelmaat bellen is hun moeder. Moederdag viel midden in de ‘Wie belt er nou nog?’ campagneperiode. Een uitstekende gelegenheid om alle jongeren in Nederland de mogelijkheid te bieden d.m.v. een eigenzinnige actie hun moeder in het zonnetje te zetten.

Als eerbetoon aan hun moeder kon iedereen op Facebook een digitale ‘I like mama’ tattoo zetten. Een aantal gelukkige moeders kreeg een foto hiervan ingelijst op moederdag thuisgebracht. Ook mochten alle Hi abonnees op moederdag tussen 10.00 uur en 14.00 uur gratis met hun moeder bellen. Als klap op de vuurpijl won één van de deelnemers een vereeuwiging van de liefde voor zijn / haar moeder. Op moederdag zette Marisson Schiffmacher namelijk de allereerste échte ‘I like mama’ tattoo.
Voor/over product of dienst
Hi is hét mobiele telecommerk voor jongeren. Hi laat zich niet tegenhouden door de conventies in de markt en biedt unieke diensten, speciaal afgestemd op de doelgroep. Door haar manier van communiceren is Hi het enige telecommerk geworden dat écht dicht bij jongeren staat.
Doelgroep(en)
Hi abonnees die actief zijn op Facebook.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Wie belt er nou nog?’ Voor jongeren is mobiel internet veel belangrijker dan bellen of sms’en. De enige persoon die jongeren nog met regelmaat bellen is hun moeder. Moederdag viel midden in de ‘Wie belt er nou nog?’ campagneperiode. Een uitstekende gelegenheid om alle jongeren in Nederland de mogelijkheid te bieden d.m.v. een eigenzinnige actie hun moeder in het zonnetje te zetten.

Als eerbetoon aan hun moeder kon iedereen op Facebook een digitale ‘I like mama’ tattoo zetten. Een aantal gelukkige moeders kreeg een foto hiervan ingelijst op moederdag thuisgebracht. Ook mochten alle Hi abonnees op moederdag tussen 10.00 uur en 14.00 uur gratis met hun moeder bellen. Als klap op de vuurpijl won één van de deelnemers een vereeuwiging van de liefde voor zijn / haar moeder. Op moederdag zette Marisson Schiffmacher namelijk de allereerste échte ‘I like mama’ tattoo.
Voor/over product of dienst
Hi is hét mobiele telecommerk voor jongeren. Hi laat zich niet tegenhouden door de conventies in de markt en biedt unieke diensten, speciaal afgestemd op de doelgroep. Door haar manier van communiceren is Hi het enige telecommerk geworden dat écht dicht bij jongeren staat.
Doelgroep(en)
Hi abonnees die actief zijn op Facebook.