Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Melkunie Koeienbingo
Opdrachtgever:
Arla Foods
Bureau:
Isobar
Datum eerste publicatie:
06/09/2012
url:
http://melkunie.isobar.nl/spinawards/social
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Jilt Meeder, Taco Zuidema
Art Direction / Design:
Jilt Meeder, Kevin Kikkert, Koen Koopman
Copy / Redactie:
Martijn de Vreeze, Sandor Wouters, Jasna Zolota
Interaction Design:
Code d'Azur: Marlu Groen, Nik Nieuwenhuijs
Technische realisatie:
Code d'Azur: Marlu Groen, Nazario Fraija Pulido, Rutger van den Broeck, Ting Yuen, Rick Schoo
Account:
Bart Kokke, Joost Kroese, Michelle van der Zee
Verantwoordelijk bij klant:
Siham Ben Malek, Vera Brands, Jolanda van den Brink
Overigen:
Code d'Azur, Wenneker


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Melkunie is na 12 jaar terug van weggeweest met een next level online activatie: Koeienbingo met echte koeien op Facebook. Alle koeien hebben een RFID-chip om hun nek die bij het hek wordt uitgelezen als ze terugkeren naar de stal om gemolken te worden. Hierdoor doen de dames zelf de trekking die elke dag om 16.00 uur live via webcam is te volgen. Deel je koeienbingokaart met je vrienden of wordt fan van Melkunie voor een koeienbingo-bonuskaart. Op de Facebook wall geven we de deelnemende koeien karakter en bouwen we aan een natuurlijke band tussen de bingospelers en Melkunie. Zo verwelkomen we de Melkunie fans van het eerste uur op Facebook en laten we direct zien dat Melkunie weer helemaal van nu is. De Facebook campagne was raak en heeft alle doelstellingen ruim overtroffen. Melkunie is terug!
Voor/over product of dienst
Melkunie is een Nederlands zuivelmerk en heeft een rijke historie in reclame.
De commercials met Peer Mascini wonnen eind jaren 90 talloze reclameprijzen en zowel de acteur als de koe waren in Nederland ongekend populair. Toch verdween dit zeer geliefde merk uit de schappen door fusies en overnames.

In 2009 wordt Arla Foods eigenaar van Friesche Vlag dagverse zuivel, maar de houdbare zuivel van Friesche Vlag blijft in handen van FrieslandCampina. Arla Foods verwerft ook de merkrechten van Melkunie. Op termijn mag Arla Foods de merknaam Friesche Vlag niet meer gebruiken. Daarom besluit Arla om deze dagverse zuivel in 2012 onder de Melkunievlag te herintroduceren.
Doelgroep(en)
Nederlandse gezinnen met opgroeiende kinderen. Binnen deze gezinnen richten we ons primair op de boodschapper (vrouw, 30–45).