Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Melkunie Koeienbingo
Opdrachtgever:
Arla Foods
Bureau:
Isobar
Datum eerste publicatie:
06/09/2012
url:
http://melkunie.isobar.nl/spinawards/game
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Jilt Meeder, Taco Zuidema
Art Direction / Design:
Jilt Meeder, Kevin Kikkert, Koen Koopman
Copy / Redactie:
Martijn de Vreeze, Sandor Wouters, Jasna Zolota
Interaction Design:
Code d'Azur: Marlu Groen, Nik Nieuwenhuijs
Technische realisatie:
Code d'Azur: Marlu Groen, Nazario Fraija Pulido, Rutger van den Broeck, Ting Yuen, Rick Schoo
Account:
Bart Kokke, Joost Kroese, Michelle van der Zee
Verantwoordelijk bij klant:
Siham Ben Malek, Vera Brands, Jolanda van den Brink
Overigen:
Code d'Azur, Wenneker


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Melkunie Koeienbingo is een Facebook game waarmee Melkunie weer helemaal terug en van nu is. Bekijk de kansrijke koeien van de weide en selecteer de 5 koeien die volgens jou als eerste het weiland verlaten om gemolken te worden. 24 echte koeien hebben een RFID-chip om hun nek. Een 'uitlezer' registreert elke dag welke dames als eerste het hek passeren en stuurt het signaal via een UMTS-Bridge en 3G-netwerk naar de Facebook pagina. De trekking is elke dag live om 16.00 uur vanuit het weiland te volgen via de webcam voorzien van commentaar door Peer Mascini. Door de analoogheid van koeien in het weiland te combineren met techniek en het interactieve karakter van Facebook realiseren we met deze real-time game een hoge betrokkenheid bij het merk. Van alle deelnemers deelt 60% de persoonlijke Koeienbingokaart op de wall, realiseren we een gameplay van gemiddeld 3.5 minuten en bekijkt 25% live de trekking.
Voor/over product of dienst
Melkunie is een Nederlands zuivelmerk en heeft een rijke historie in reclame.
De commercials met Peer Mascini wonnen eind jaren 90 talloze reclameprijzen en zowel de acteur als de koe waren in Nederland ongekend populair. Toch verdween dit zeer geliefde merk uit de schappen door fusies en overnames.

In 2009 wordt Arla Foods eigenaar van Friesche Vlag dagverse zuivel, maar de houdbare zuivel van Friesche Vlag blijft in handen van FrieslandCampina. Arla Foods verwerft ook de merkrechten van Melkunie. Op termijn mag Arla Foods de merknaam Friesche Vlag niet meer gebruiken. Daarom besluit Arla om deze dagverse zuivel in 2012 onder de Melkunievlag te herintroduceren.
Doelgroep(en)
Nederlandse gezinnen met opgroeiende kinderen. Binnen deze gezinnen richten we ons primair op de boodschapper (vrouw, 30–45).