Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Slimste Mens
Opdrachtgever:
NCRV
Bureau:
NCRV Interactief
Datum eerste publicatie:
11/07/2013
url:
http://deslimstemens.ncrv.nl
Categorie:
Game
Mobile
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
NCRV Interactief & Elastique
Art Direction / Design:
Elastique
Copy / Redactie:
NCRV Interactief
Interaction Design:
NCRV Interactief & Elastique
Technische realisatie:
Elastique
Verantwoordelijk bij klant:
NCRV Interactief


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
De iPhone-applicatie 'De Slimste mens' is een gratis spel gekoppeld aan de Nederlandse tv-programma 'De Slimste mens', een algemene kennis quiz die gedurende 6 weken elke werkdag werd uitgezonden in de zomer van dit jaar.

Aan het einde van het programma werden mensen uitgenodigd om de quiz te spelen op hun iPhone. In de app kunnen ze ofwel spelen tegen willekeurige tegenstanders of hun vrienden uitnodigen via e-mail of Facebook. Het spel kan live en asynchroon tegen een oneindig aantal tegenstanders gespeeld worden.

Het spel bestaat uit drie rondes waar spelers punten kunnen verdienen en de finale, waar spelers hun tegenstander naar nul punten moeten spelen, precies zoals in het tv-programma. Elke ronde begint met een vraag. Als de eerste speler het antwoord niet weet heeft de tegenstander 48 uur om die vraag te beantwoorden. Spelers kunnen elkaar tussen de rondes berichten sturen.

Het spel bevat 6000 vragen die willekeurig worden uitgeserveerd.
Voor/over product of dienst
De Slimste Mens was gedurende de zomer 6 weken lang elke werkdag op televisie. Ondanks dat het ondermeer tegenover de Olympische Spelen geprogrammeerd stond had het programma gemiddeld 1 miljoen kijkers.

Ruim 25% van het gemiddelde aantal kijkers heeft de app gedownload nadat Philip Freriks hen daartoe in een speciaal spotje toe opriep.
Doelgroep(en)
Naast de gestelde doelgroepen (zie hieronder) hebben we met de game een veel breder publiek weten te bereiken via de Appstore. Mensen gaven zelfs aan door de app het programma te zijn gaan kijken.

Kritische verdiepingszoeker
Gemiddeld 47 jaar;
65% man;
Hoog opgeleid;
Leiding adviserend;
Interesses politiek, kunst, andere landen.

Betrokken gelovigen
Gemiddeld 61 jaar;
66% vrouw;
Laag opgeleid;
Verzorgend, medisch;
Interesses geschiedenis, politiek, medisch, religie.


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De iPhone-applicatie 'De Slimste mens' is een gratis spel gekoppeld aan de Nederlandse tv-programma 'De Slimste mens', een algemene kennis quiz die gedurende 6 weken elke werkdag werd uitgezonden in de zomer van dit jaar.

Aan het einde van het programma werden mensen uitgenodigd om de quiz te spelen op hun iPhone. In de app kunnen ze ofwel spelen tegen willekeurige tegenstanders of hun vrienden uitnodigen via e-mail of Facebook. Het spel kan live en asynchroon tegen een oneindig aantal tegenstanders gespeeld worden.

Het spel bestaat uit drie rondes waar spelers punten kunnen verdienen en de finale, waar spelers hun tegenstander naar nul punten moeten spelen, precies zoals in het tv-programma. Elke ronde begint met een vraag. Als de eerste speler het antwoord niet weet heeft de tegenstander 48 uur om die vraag te beantwoorden. Spelers kunnen elkaar tussen de rondes berichten sturen.

Het spel bevat 6000 vragen die willekeurig worden uitgeserveerd.
Voor/over product of dienst
De Slimste Mens was gedurende de zomer 6 weken lang elke werkdag op televisie. Ondanks dat het ondermeer tegenover de Olympische Spelen geprogrammeerd stond had het programma gemiddeld 1 miljoen kijkers.

Ruim 25% van het gemiddelde aantal kijkers heeft de app gedownload nadat Philip Freriks hen daartoe in een speciaal spotje toe opriep.
Doelgroep(en)
Naast de gestelde doelgroepen (zie hieronder) hebben we met de game een veel breder publiek weten te bereiken via de Appstore. Mensen gaven zelfs aan door de app het programma te zijn gaan kijken.

Kritische verdiepingszoeker
Gemiddeld 47 jaar;
65% man;
Hoog opgeleid;
Leiding adviserend;
Interesses politiek, kunst, andere landen.

Betrokken gelovigen
Gemiddeld 61 jaar;
66% vrouw;
Laag opgeleid;
Verzorgend, medisch;
Interesses geschiedenis, politiek, medisch, religie.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De iPhone-applicatie 'De Slimste mens' is een gratis spel gekoppeld aan de Nederlandse tv-programma 'De Slimste mens', een algemene kennis quiz die gedurende 6 weken elke werkdag werd uitgezonden in de zomer van dit jaar.

Aan het einde van het programma werden mensen uitgenodigd om de quiz te spelen op hun iPhone. In de app kunnen ze ofwel spelen tegen willekeurige tegenstanders of hun vrienden uitnodigen via e-mail of Facebook. Het spel kan live en asynchroon tegen een oneindig aantal tegenstanders gespeeld worden.

Het spel bestaat uit drie rondes waar spelers punten kunnen verdienen en de finale, waar spelers hun tegenstander naar nul punten moeten spelen, precies zoals in het tv-programma. Elke ronde begint met een vraag. Als de eerste speler het antwoord niet weet heeft de tegenstander 48 uur om die vraag te beantwoorden. Spelers kunnen elkaar tussen de rondes berichten sturen.

Het spel bevat 6000 vragen die willekeurig worden uitgeserveerd.
Voor/over product of dienst
De Slimste Mens was gedurende de zomer 6 weken lang elke werkdag op televisie. Ondanks dat het ondermeer tegenover de Olympische Spelen geprogrammeerd stond had het programma gemiddeld 1 miljoen kijkers.

Ruim 25% van het gemiddelde aantal kijkers heeft de app gedownload nadat Philip Freriks hen daartoe in een speciaal spotje toe opriep.
Doelgroep(en)
Naast de gestelde doelgroepen (zie hieronder) hebben we met de game een veel breder publiek weten te bereiken via de Appstore. Mensen gaven zelfs aan door de app het programma te zijn gaan kijken.

Kritische verdiepingszoeker
Gemiddeld 47 jaar;
65% man;
Hoog opgeleid;
Leiding adviserend;
Interesses politiek, kunst, andere landen.

Betrokken gelovigen
Gemiddeld 61 jaar;
66% vrouw;
Laag opgeleid;
Verzorgend, medisch;
Interesses geschiedenis, politiek, medisch, religie.