Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Beste Burger
Opdrachtgever:
McDonald's
Bureau:
OMD
Datum eerste publicatie:
12/04/2013
url:
http://www.mcdonalds.nl/debekendsteburger
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Tribal DDB, TBWA\, OMD
Art Direction / Design:
Tribal DDB, TBWA\
Copy / Redactie:
Tribal DDB, TBWA\
Interaction Design:
Tribal DDB, TBWA\
Technische realisatie:
Tribal DDB, TBWA\
Account:
Tribal DDB, TBWA\, OMD
Verantwoordelijk bij klant:
Annemarie Swijtink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Met de oproep ‘Maak je eigen burger en word de bekendste burger van Nederland’ trok McDonald’s in het voorjaar van 2012 de consument de keuken in. De pas de deux tussen product en consument was uiterst succesvol. De resultaten waren indrukwekkend. En dat terwijl er van de deelnemers aardig wat werd gevraagd. De wedstrijd bestond niet uit het louter en alleen (online) samenstellen van een burger, maar de deelnemers moesten ook een pakkende naam verzinnen en zorgen dat ze stemmen binnenhaalden. De oproepen om te stemmen waren niet aan dovemansoren gericht. Ook hier ontbrak het de doelgroep bepaald niet aan burgerzin.
Na een periode van nieuwsgierigheid wekken, het interesseren van de deelnemers, het informeren van alle burger-liefhebbers, het faciliteren van de eigen creaties en het stemgedrag, was het aan de jury om een definitief oordeel te vellen. De McMood van James Zeelenberg won. De McMood ging in de verkoop en James viel de eer te beurt van de Bekendste Burger. Hij speelde de hoo
Voor/over product of dienst
McDonald’s hamburgers
Doelgroep(en)
Aan media de taak om een vorm van engagement te creëren op drie niveaus: bij de deelnemers aan de competitie, bij de stemmers en bij de burger-liefhebbers in het algemeen.