Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Digitale paaseitjes zoeken met het Maybelline Lentespel
Opdrachtgever:
Maybelline New York
Bureau:
Moxie Amsterdam / ZenithOptimedia
Datum eerste publicatie:
03/10/2013
url:
http://youtu.be/wG5zGUvXmUs
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Marcel Hellemons
Art Direction / Design:
Marcel Hellemons, Marius Veltman
Copy / Redactie:
Marcel Hellemons, Patrick Duk, Annelies Schellekens
Interaction Design:
Rikkert Bernhard
Technische realisatie:
Marius Veltman, Rikkert Bernhard
Account:
Jord Sloeserwij, Ronald Kloos, Jeroen Timmermans
Verantwoordelijk bij klant:
Annelies Schellekens
Overigen:
Mediastrategie en begeleiding: Ronald Kloos


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Maybelline verstopte paaseitjes over het internet, creëerde daarmee gratis aandacht voor de Lentecollectie en verwelkomde heel veel nieuwe actieve Facebook fans (+48% target)

Verzamel alle Maybelline paaseitjes en maak kans op een Paasmand met de Maybelline Lentecollectie. Elk product had zijn eigen Paaseitje en de eitjes werden verstopt in betaalde media maar ook in Maybelline’s eigen media (Maybelline.nl website, nieuwsbrief, YouTube kanaal en Facebook). Op een gefaseerde wijze werden hints verspreid naar alle eitjes en kwam elk individueel product onder de aandacht.

Door beautytips en kortingscoupons toe te voegen aan de gevonden Paaseitjes werd de doelgroep ook gestimuleerd om de producten uit de lentecollectie te gaan kopen en proberen.

De sympathieke actie en de traffic van de actie naar de betreffende sites, zorgden ervoor dat relevante uitgevers kostenloos meededen. (Gratis media)

Vriendinnen deelden tips en Paaseitjes onderling met een sterk viraal effect als gevolg.
Voor/over product of dienst
In deze activatie werden twee 'producten' gepromoot:
1) De Maybelline Nederland facebook pagina
2) De Maybelline lentecollectie, bestaande uit mascara's, nagellak, lip gloss en eye liner.
Doelgroep(en)
Vrouwen 20-35 geinteresseerd in beauty en make-up

Specifieke insights:
- De perfecte doelgroep voor Facebook (Bron: Stir)
- Houdt van winkelen, beautyblogs en -websites (Bron: NOM Doelgroepmonitor)