Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Proefdiervrij Time2Makeup
Opdrachtgever:
Proefdiervrij
Bureau:
Roorda Reclamebureau (i.s.m. MediaXplain)
Datum eerste publicatie:
24/04/2012
url:
http://proefdiervrij.roordaspin.nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Ap Mollinga (art) en Martijn Kempe (copy)
Art Direction / Design:
Joeri Jansen (art) Davidson Lopes (design)
Copy / Redactie:
Martijn Kempe (copy) Liselotte Zuidgeest (content)
Interaction Design:
Merlijn Hoek (Interaction Design)
Technische realisatie:
Valerie Ivangorodsky (Vivango)
Account:
Marguerite de Keijzer (account) Alex de Kok (project management)
Verantwoordelijk bij klant:
Marja Zuidgeest
Overigen:
Richard Otto (advies)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Proefdiervrij streeft naar proefdiervrije cosmetica en wil de grootste gebruikersgroep van cosmetica (vrouwen 13-35 jr) bewust maken van het bestaan van proefdiervrije producten die al op de markt zijn. Maar hoe bereiken we de groep en zorgen we er voor dat ze hun koopgedrag ook daadwerkelijk gaan veranderen? Samen met Proefdiervrij ontwikkelden we daarvoor een mobiele app.

De app die we maakten kon één ding: controleren of cosmetica al dan niet proefdiervrij is. Gebruikers kunnen met hun smartphone de barcode van het product scannen om meteen te zien of het product wat ze willen gaan kopen getest is op dieren. We bieden de doelgroep dus de mogelijkheid om een bewuste keuze te maken bij de aankoop van cosmetica.

Met een in omvang beperkte campagne (Proefdiervrij is een goede doelen organisatie met beperkte middelen) slaagden we er niet alleen in meer dan 32.000 downloads, maar ook veel free publicity te genereren. De app en verhaal erachter werden door veel websites opgepakt.
Voor/over product of dienst
Proefdiervrij gelooft dat door de ontwikkeling van innovatieve onderzoekstechnieken proefdieren op een dag niet meer nodig zullen zijn. Proefdiervrij ziet zich als de motor achter de ontwikkeling van proefdiervrij onderzoek. Alleen door nieuwe wetenschappelijke onderzoekstechnieken te stimuleren zal Proefdiervrij haar doel, de vervanging van alle dierproeven, uiteindelijk bereiken. Een van de belangrijkste industrieën waarin proefdieren worden gebruikt is de cosmetica-industrie. Proefdiervrij wil ook die industrie onder druk zetten om te investeren in proefdiervrije technieken en hoe kan je dat nu beter doen dan door ze in de portemonnee te raken.
Doelgroep(en)
Jonge vrouwen in de leeftijdscategorie 13-35 met interesse in cosmetica.