Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Must See Map
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
Code d'Azur
Datum eerste publicatie:
01/03/2013
url:
http://mustseemap.klm.com
Categorie:
Website
Content
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Madelon Uljee
Art Direction / Design:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Madelon Uljee, Priscilla de Gier
Copy / Redactie:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Madelon Uljee
Interaction Design:
Nik Nieuwenhuijs, Michiel Meiberg
Technische realisatie:
Rick Schoo, Rupert Rutland, Jimmy Bokhove, Rob Stroom, Xenia Sarapoff, Paul Verhulst, Aaron Howell
Account:
Michiel Meiberg, Michiel van der Linden
Verantwoordelijk bij klant:
Orchidea Kadaruskan, Koen Spiers
Overigen:
Karlijn Vogel-Meijer, Viktor van der Wijk, Martijn van der Zee


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Inspireer reizigers om stedentrips te maken. En probeer dat bij voorkeur te doen door een klantirritatie op te lossen. Dat was de complexe opdracht aan het begin van KLM's Must See Map.
Toch is het simpel. De beste tips voor een stedentrip krijg je van je vrienden. Maar het verzamelen en overzichtelijk maken van deze tips, is vaak een gedoe. Tips komen via Facebook posts, Tweets of per e-mail en vaak zonder exacte adressen. Om deze tips handig en gekoppeld aan het juiste adres te verzamelen, ontwikkelden we voor KLM de campagne 'your Must See Map, made by friends'. Je maakt een kaart aan voor je bestemming en vraagt hiermee om tips van je vrienden via Facebook, Twitter en e-mail. Dankzij implementatie van Google Maps worden alle tips gelijk op de juiste locatie geplaatst. Als je kaart compleet is, bestel je hem en wordt jouw kaart hoogwaardig gedrukt en bij je thuis bezorgd. Helemaal gratis. Op reis vind je makkelijk je weg naar alle tips van je vrienden zonder gebruik van dataroaming.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines vervult een leidende rol in de wereld luchtvaart. KLM biedt wereldwijde bereikbaarheid via een uitgebreid netwerk. Door in te spelen op marktkansen en technologische ontwikkelingen biedt KLM de klant een eigentijds product.
Doelgroep(en)
Potentiele reizigers die net het duwtje in de rug nodig hebben om een stad te bezoeken.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Inspireer reizigers om stedentrips te maken. En probeer dat bij voorkeur te doen door een klantirritatie op te lossen. Dat was de complexe opdracht aan het begin van KLM's Must See Map.
Toch is het simpel. De beste tips voor een stedentrip krijg je van je vrienden. Maar het verzamelen en overzichtelijk maken van deze tips, is vaak een gedoe. Tips komen via Facebook posts, Tweets of per e-mail en vaak zonder exacte adressen. Om deze tips handig en gekoppeld aan het juiste adres te verzamelen, ontwikkelden we voor KLM de campagne 'your Must See Map, made by friends'. Je maakt een kaart aan voor je bestemming en vraagt hiermee om tips van je vrienden via Facebook, Twitter en e-mail. Dankzij implementatie van Google Maps worden alle tips gelijk op de juiste locatie geplaatst. Als je kaart compleet is, bestel je hem en wordt jouw kaart hoogwaardig gedrukt en bij je thuis bezorgd. Helemaal gratis. Op reis vind je makkelijk je weg naar alle tips van je vrienden zonder gebruik van dataroaming.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines vervult een leidende rol in de wereld luchtvaart. KLM biedt wereldwijde bereikbaarheid via een uitgebreid netwerk. Door in te spelen op marktkansen en technologische ontwikkelingen biedt KLM de klant een eigentijds product.
Doelgroep(en)
Potentiele reizigers die net het duwtje in de rug nodig hebben om een stad te bezoeken.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Inspireer reizigers om stedentrips te maken. En probeer dat bij voorkeur te doen door een klantirritatie op te lossen. Dat was de complexe opdracht aan het begin van KLM's Must See Map.
Toch is het simpel. De beste tips voor een stedentrip krijg je van je vrienden. Maar het verzamelen en overzichtelijk maken van deze tips, is vaak een gedoe. Tips komen via Facebook posts, Tweets of per e-mail en vaak zonder exacte adressen. Om deze tips handig en gekoppeld aan het juiste adres te verzamelen, ontwikkelden we voor KLM de campagne 'your Must See Map, made by friends'. Je maakt een kaart aan voor je bestemming en vraagt hiermee om tips van je vrienden via Facebook, Twitter en e-mail. Dankzij implementatie van Google Maps worden alle tips gelijk op de juiste locatie geplaatst. Als je kaart compleet is, bestel je hem en wordt jouw kaart hoogwaardig gedrukt en bij je thuis bezorgd. Helemaal gratis. Op reis vind je makkelijk je weg naar alle tips van je vrienden zonder gebruik van dataroaming.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines vervult een leidende rol in de wereld luchtvaart. KLM biedt wereldwijde bereikbaarheid via een uitgebreid netwerk. Door in te spelen op marktkansen en technologische ontwikkelingen biedt KLM de klant een eigentijds product.
Doelgroep(en)
Potentiele reizigers die net het duwtje in de rug nodig hebben om een stad te bezoeken.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Inspireer reizigers om stedentrips te maken. En probeer dat bij voorkeur te doen door een klantirritatie op te lossen. Dat was de complexe opdracht aan het begin van KLM's Must See Map.
Toch is het simpel. De beste tips voor een stedentrip krijg je van je vrienden. Maar het verzamelen en overzichtelijk maken van deze tips, is vaak een gedoe. Tips komen via Facebook posts, Tweets of per e-mail en vaak zonder exacte adressen. Om deze tips handig en gekoppeld aan het juiste adres te verzamelen, ontwikkelden we voor KLM de campagne 'your Must See Map, made by friends'. Je maakt een kaart aan voor je bestemming en vraagt hiermee om tips van je vrienden via Facebook, Twitter en e-mail. Dankzij implementatie van Google Maps worden alle tips gelijk op de juiste locatie geplaatst. Als je kaart compleet is, bestel je hem en wordt jouw kaart hoogwaardig gedrukt en bij je thuis bezorgd. Helemaal gratis. Op reis vind je makkelijk je weg naar alle tips van je vrienden zonder gebruik van dataroaming.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines vervult een leidende rol in de wereld luchtvaart. KLM biedt wereldwijde bereikbaarheid via een uitgebreid netwerk. Door in te spelen op marktkansen en technologische ontwikkelingen biedt KLM de klant een eigentijds product.
Doelgroep(en)
Potentiele reizigers die net het duwtje in de rug nodig hebben om een stad te bezoeken.