Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Social Offer
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
Code d'Azur
Datum eerste publicatie:
08/09/2012
url:
http://codedazur.nl/cases/klm-socialoffer/
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
KLM Royal Dutch Airlines
Art Direction / Design:
Priscilla de Gier
Copy / Redactie:
Code d'Azur
Interaction Design:
Nik Nieuwenhuijs
Technische realisatie:
Jimmy Bokhove, Rick Schoo
Account:
Michiel van der Linden
Verantwoordelijk bij klant:
Koen Spiers, Mirjam Esveld, Polle de Maagt
Overigen:
Daan Middelweerd, Karlijn Vogel-Meijer, Viktor van der Wijk, Martijn van der Zee


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Hoe kan KLM meer tickets verkopen aan de miljoenen fans en followers op social media, zonder hen platweg te spammen met aanbiedingen? Door hen te betrekken en te activeren op een sociale manier. We vragen de fans om de aanbieding gezamenlijk te creëren met Social Offer.
Eerst betrekken we de fans door hen de vliegbestemming te laten kiezen die in de aanbieding gaat. Vervolgens kunnen de fans gezamenlijk de prijs naar beneden brengen door de Social Offer campagne te delen. Hoe meer deelnemers het aanbod delen, hoe lager de ticketprijs wordt. Na twee dagen staat de prijs vast en laten we iedereen weten dat de zelf gecreëerde aanbieding geboekt kan worden.
Voor/over product of dienst
Social Offer is een sales promotie concept van KLM. Dit concept is voor het eerst volledig toegesneden op social media en het betrekken van haar fans.
Doelgroep(en)
De bijna 3 miljoen Facebook fans en 350.000 Twitter followers en natuurlijk hun reislustige vrienden.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Hoe kan KLM meer tickets verkopen aan de miljoenen fans en followers op social media, zonder hen platweg te spammen met aanbiedingen? Door hen te betrekken en te activeren op een sociale manier. We vragen de fans om de aanbieding gezamenlijk te creëren met Social Offer.
Eerst betrekken we de fans door hen de vliegbestemming te laten kiezen die in de aanbieding gaat. Vervolgens kunnen de fans gezamenlijk de prijs naar beneden brengen door de Social Offer campagne te delen. Hoe meer deelnemers het aanbod delen, hoe lager de ticketprijs wordt. Na twee dagen staat de prijs vast en laten we iedereen weten dat de zelf gecreëerde aanbieding geboekt kan worden.
Voor/over product of dienst
Social Offer is een sales promotie concept van KLM. Dit concept is voor het eerst volledig toegesneden op social media en het betrekken van haar fans.
Doelgroep(en)
De bijna 3 miljoen Facebook fans en 350.000 Twitter followers en natuurlijk hun reislustige vrienden.