Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
GIVE SHOP @ LOWLANDS
Opdrachtgever:
GIVING IS ALL WE HAVE
Bureau:
CLOCKWORK
Datum eerste publicatie:
17/08/2012
url:
http://giveshop.givingisallwehave.com/
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
Jeroen Timmers, Ruben van der Born
Art Direction / Design:
Steve Tirbeni
Copy / Redactie:
Ruben van der Born
Interaction Design:
Ruben van der Born
Technische realisatie:
Suxefully
Account:
Sander Janssen
Verantwoordelijk bij klant:
Jeroen Timmers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Giving Is All We Have. Een bewustwordingscampagne om bezoekers van Lowlands het ‘geven als valuta’ gedachtegoed te laten voelen.Een idealistische ambitie om mensen anders te laten kijken naar de huidige economie. Dat de tit-for-tat-economie leidt tot een wereld waar we niet blij van worden.
Het concept was eigenlijk simpel, we openden de ‘Give shop’ waar mensen niets konden kopen, maar alleen iets konden geven.
Een team van members ging de mensen rond en vroegen of men iets wilden weggeven. Massaal gaven mensen iets weg bij de ‘Give shop’ op Lowlands. Van iPod tot knuffel en van knipbeurt tot t-shirt.
Deze cadeaus werden daarna aan willekeurige bezoekers weggegeven. Onvoorwaardelijk. Via een inlogcode en foto’s die werden gemaakt, kon je als ontvanger online zien wie de ‘giver’ was en waarom.
Resultaat: digitale ontmoetingen tussen mensen die het weer uitdroegen aan anderen. En dat was nu juist het doel!
De ‘Give Shop’ was een groot succes en is op meer festivals herhaald.
Voor/over product of dienst
‘Giving is all we have’ is een organisatie die gelooft in een nieuw paradigma waarin geven het nieuwe nemen is. Door onvoorwaardelijk dingen te geven ontstaat er een nieuwe stroming en kunnen bestaande structuren en geloven doorbroken worden.
Bij onvoorwaardelijk geven hoort onvoorwaardelijk ontvangen, immers als iemand iets weggeeft hoeft hij er niet iets voor terug.
En, vanuit nood iets ontvangen is moeilijk, maar van iets weggeven maakt je gelukkig! De basis van een nieuwe maatschappij?
Lowlands en ‘Giving is all we have’ kennen elkaar uit 2011 en bundelden in 2012 de krachten.
Doelgroep(en)
Doelgroep van ‘Giving is all we have’: Jonge ruimdenkende mensen. Niet per se de mensen die zich afzetten tegen de huidige systemen, maar wel mensen die openstaan voor een andere manier van denken.
Mensen die wel een experiment willen aangaan door het model om te draaien; mensen die iets willen geven.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Giving Is All We Have. Een bewustwordingscampagne om bezoekers van Lowlands het ‘geven als valuta’ gedachtegoed te laten voelen.Een idealistische ambitie om mensen anders te laten kijken naar de huidige economie. Dat de tit-for-tat-economie leidt tot een wereld waar we niet blij van worden.
Het concept was eigenlijk simpel, we openden de ‘Give shop’ waar mensen niets konden kopen, maar alleen iets konden geven.
Een team van members ging de mensen rond en vroegen of men iets wilden weggeven. Massaal gaven mensen iets weg bij de ‘Give shop’ op Lowlands. Van iPod tot knuffel en van knipbeurt tot t-shirt.
Deze cadeaus werden daarna aan willekeurige bezoekers weggegeven. Onvoorwaardelijk. Via een inlogcode en foto’s die werden gemaakt, kon je als ontvanger online zien wie de ‘giver’ was en waarom.
Resultaat: digitale ontmoetingen tussen mensen die het weer uitdroegen aan anderen. En dat was nu juist het doel!
De ‘Give Shop’ was een groot succes en is op meer festivals herhaald.
Voor/over product of dienst
‘Giving is all we have’ is een organisatie die gelooft in een nieuw paradigma waarin geven het nieuwe nemen is. Door onvoorwaardelijk dingen te geven ontstaat er een nieuwe stroming en kunnen bestaande structuren en geloven doorbroken worden.
Bij onvoorwaardelijk geven hoort onvoorwaardelijk ontvangen, immers als iemand iets weggeeft hoeft hij er niet iets voor terug.
En, vanuit nood iets ontvangen is moeilijk, maar van iets weggeven maakt je gelukkig! De basis van een nieuwe maatschappij?
Lowlands en ‘Giving is all we have’ kennen elkaar uit 2011 en bundelden in 2012 de krachten.
Doelgroep(en)
Doelgroep van ‘Giving is all we have’: Jonge ruimdenkende mensen. Niet per se de mensen die zich afzetten tegen de huidige systemen, maar wel mensen die openstaan voor een andere manier van denken.
Mensen die wel een experiment willen aangaan door het model om te draaien; mensen die iets willen geven.