Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hassel the Hoff
Opdrachtgever:
Miljoenenspel
Bureau:
Blue Mango Interactive / We Are Blossom
Datum eerste publicatie:
01/12/2012
url:
http://hasselthehoff.miljoenenspel.nl
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Blue Mango Interactive / We Are Blossom
Art Direction / Design:
Arne Balk & Floris van den Elshout
Copy / Redactie:
Floris van den Elshout & Gino van de Staaij
Interaction Design:
Arne Balk & Floris van den Elshout
Technische realisatie:
Ceryl Wiltink, Niels Wijers & René Martens
Account:
Guus Beekmans, Ralf van Lieshout & Tim Deynen
Verantwoordelijk bij klant:
Harry Buurman
Overigen:
Harm Denissen, Koen Neggers, Sven Klerks, Brigitte Janssen, Linda van de Langenberg, Jorick Vliegenberg, alle dansers en danseressen, Miljoenenspel en de rest van Blue Mango Interactive.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Ontwikkel een online campagne op basis van de ATL campagne van het Miljoenenspel (waarin David Hasselhoff de hoofdrol heeft). Centrale thema in de ATL campagne was de “sterrenstatus” die bereikbaar wordt voor gewone Nederlanders dankzij het Miljoenenspel. Als gevolg hiervan komt David in een aantal herkenbare situaties terecht, waar hij teleurgesteld het nakijken heeft. In de online campagne hebben we geprobeerd gebruikers dit zelfde gevoel te geven. In “Hassel the Hoff” krijgen gebruikers de mogelijkheid om “the Hoff” af te troeven op zijn eigen terrein.
Voor/over product of dienst
De campagne bestaat uit een activatiecomponent, een awareness component en een traffic & conversie component die over langere tijd worden ingezet met als basis de actiesite.
Het doel van de actiesite is aanzetten tot interactie met de Miljoenenspelcampagne en het merk Miljoenenspel.
Hiervoor hebben wij ingezet op gamification als middel om engagement en interactie te realiseren. Dit door middel van een viertal games die met een vette knipoog refereren aan David's eigen carrière enerzijds, en de commercial anderzijds. Door deze diversiteit is het concept echt voor iedereen. Met games die ondeugend, eigentijds en jong zijn. Door de games gefaseerd te releasen hebben we de campagne gedurende langere tijd actief kunnen houden en herhaal bezoek kunnen genereren. Een aantal fanatieke spelers was er bij iedere release van een nieuwe game altijd meteen bij, om een top 10 notitie te bereiken. De meest fanatieke spelers speelden iedere game uren achter elkaar.
Doelgroep(en)
(Jong) volwassenen.