Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Minion Mundo
Opdrachtgever:
Hogeschool Saxion Enschede
Bureau:
Hogeschool Windesheim Zwolle
Datum eerste publicatie:
01/12/2015
url:
http://www.flyingpandagames.nl
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Flying Panda Games
Art Direction / Design:
Chiel Broeke en Christiaan van der Weegh
Copy / Redactie:
Robin van Ee, Youri Kamperman, Víctor Oliva Vidal, Harm-Jan Hazelhorst, Christiaan van der Weegh en Tom uit de Bulten.
Interaction Design:
Robin van Ee, Youri Kamperman, Víctor Oliva Vidal, Harm-Jan Hazelhorst, Christiaan van der Weegh en Tom uit de Bulten.
Technische realisatie:
Robin van Ee, Youri Kamperman, Víctor Oliva Vidal, Harm-Jan Hazelhorst, Christiaan van der Weegh en Tom uit de Bulten.
Account:
Tom uit de Bulten
Verantwoordelijk bij klant:
Harm-Jan Hazelhorst
Overigen:
Andok Melkonian (marketing & communicatie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Deze Serious Game Minion Mundo is gericht op studenten van de opleiding Human Resource Management (HRM). Boeken bevatten de achterliggende theorie en methodes, maar bieden geen mogelijkheid om met deze materie te oefenen. Binnen de praktijk is er wel de mogelijkheid om veranderingen en interventies in een bedrijf uit te voeren, maar dit gebeurt in de realiteit en maakt het onmogelijk om te oefenen zonder verregaande consequenties voor het bedrijf of afdeling. Door middel van een Serious Game is het mogelijk om virtueel allerhande simulaties, interventies en acties uit te voeren zonder dat een bedrijf hier onder hoeft te lijden. Daarbij heeft een Serious Game het voordeel over boeken en andere materie dat mensen makkelijker leren van dingen die zij zelf gedaan hebben in plaats van dat zij hier over gelezen hebben. Ook kan er met een Serious Game geëxperimenteerd worden door HRM’ers die ideeën hebben maar deze niet in de praktijk kunnen uitvoeren.
Voor/over product of dienst
Minion Mundo is een simulatie van de mogelijkheden van een Human Resource Manager binnen een bedrijf. De speler neemt de rol van een HRM-manager binnen een organisatie op zich die als doel heeft door middel van zijn groeiende machtspositie de wereld over te nemen. Het spel speelt zich af in een piramide die alle takken van het bedrijf huisvest, van productie tot aan R&D. Om de materie wat luchtiger te maken zijn er een aantal dingen iets anders dan in de werkelijkheid. Medewerkers zijn vervangen door zogeheten minions: groene figuurtjes die op de verschillende afdelingen werken en te onderscheiden zijn door hun kleding. Ook het product van het bedrijf is een afwijking van de werkelijkheid: er worden uit de tunnels onder de piramide bananen gemijnd die vervolgens verpakt en verscheept worden. De speler kan er voor kiezen om een aantal bananen te gebruiken voor een interventie, bijvoorbeeld een training of het inhuren van nieuwe minions.
Doelgroep(en)
Minion Mundo heeft twee beoogde doelgroepen. De eerste bestaat uit de "spelers" van het spel: de studenten en docenten van Human Resource Management. Zij spelen het spel met als doel om te leren wat de effecten van bepaalde interventies op verschillende bedrijfssituaties kunnen zijn en welke de beste oplossingen bieden. Ook geeft het spel hen de mogelijkheid om te kunnen experimenteren met het uitvoeren van verschillende interventies op niet voor de hand liggende situaties zonder dat er problemen optreden binnen een bedrijf.

De tweede doelgroep bestaat uit professionals binnen HRM die het spel willen gebruiken bij het formuleren van nieuwe strategieën, methodes en interventies en deze willen testen in een veilige omgeving. Ook kan het spel op deze manier gebruikt worden door professionals en managers die de effecten van een interventie willen testen voordat deze in de praktijk gebracht worden.