Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
WAPP
Opdrachtgever:
e-tunity
Bureau:
Christelijke Hogeschool Windesheim
Datum eerste publicatie:
09/07/2013
url:
https://wapp.nu/
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
e-tunity
Art Direction / Design:
Riemer van der Kley, Martijn van der Molen
Copy / Redactie:
Riemer van der Kley, Martijn van der Molen
Interaction Design:
Riemer van der Kley, Martijn van der Molen
Technische realisatie:
Riemer van der Kley, Martijn van der Molen, Karel Kubat, Peter Bosch
Account:
Karel Kubat, Annemieke Meiborg
Verantwoordelijk bij klant:
Karel Kubat, Annemieke Meiborg, Riemer van der Kley, Martijn van der Molen
Overigen:
Marco Reuvers, Harry Kodden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Project WAPP is een samenwerking van 2 studenten Business IT and Management, e-tunity, de hogeschool Windesheim en de cateraar ISS Catering Services.

In dit project is door de 2 studenten in samenwerking met het Zwollse IT bedrijf e-tunity een mobiel betaalsysteem en mobiele betaalapplicatie ontwikkeld.
Met deze betaalapplicatie kunnen studenten en stafleden middels hun smartphone mobiel betalen bij de cateraar ISS op de hogeschool Windesheim in Zwolle.
Naast het ontwikkelen van het betaalsysteem en de betaalapplicatie, is er onderzoek gedaan naar de huidige betaalprocessen en het smartphone gebruik onder jongeren.

Er is onderzoek gedaan naar de juridische aspecten van het project en daaropvolgend is er een aanvraag voor vrijstelling van de Wet Financieel Toezicht ingediend bij De Nederlandsche Bank. Ook is er gesproken met andere belanghebbenden en gekeken naar mogelijke toekomstige uitbreidingen van dit mobiele betaalsysteem.
Voor/over product of dienst
Studenten en stafleden van Windesheim kunnen middels hun smartphone een bestelling betalen bij de cateraar van Windesheim, ISS Catering Services.

Hoe werkt het?
Een student bestelt een kop koffie en een broodje gezond bij de House of Coffee. Start vervolgens de WAPP-applicatie en scant de QR-code welke op het tweede scherm van de kassa getoond wordt. De student bevestigt de opdracht en ontvangt zijn of haar koffie en broodje gezond. De betaling is sneller dan contant (duurt 9 sec) en pin (duurt 20 sec) en er zijn geen transactiekosten aan verbonden. Snel, gemakkelijk en altijd je smartphone op binnen handbereik!

Met de WAPP applicatie kunnen gebruikers niet alleen hun kop koffie naar de kassa betalen (consumer-to-business) maar kunnen ze ook onderling geld overmaken (consumer-to-consumer). Dit gebeurt door het scannen van de QR-code van de mede student.

Tevens is er een bestelhistorie terug te vinden in de applicatie en op de website.
Doelgroep(en)
De doelgroep van de WAPP mobiele betaalapplicatie zijn alle studenten, stafleden en bezoekers van de hogeschool Windesheim in Zwolle.