Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
MijnFilm!
Bureau:
Windesheim
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Amir Ammar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Tv-zenders worden door jongeren steeds meer gezien als een ouderwets medium. Je bent gebonden aan de series, programma’s, films en documentaires die de heren van de grote zenders op de buis brengen. Video-on-demand diensten spelen hier natuurlijk op in, maar kosten weer extra geld. Daarbij komt dat de zenders hun Social Media veel effectiever in kunnen zetten door gebruik te maken van interactie met de kijkers. Hoe krijgt de kijker zijn films op tv en hoe creëert de zender een sterkere band met deze kijker doormiddel van Social Media?
MijnFilm! Tijd voor jouw film.
Één keer per week, in dit voorbeeld maandagavond, maakt bijvoorbeeld RTL een tijdslot vrij welke de kijkers zelf in kunnen vullen. Doormiddel van stemmen op Social Media gedurende de dag op een door RTL samengesteld, divers aanbod van een aantal films wordt dit slot ingevuld. Hiermee hebben de kijkers meer inspraak op het aanbod, en kan door middel van two-way-communication op Social Media de brand commitment worden vergroot
Voor/over product of dienst
Concreet stuurt de zender maandagochtend een poll uit op Facebook met een vijftal films voor het MijnFilm! moment. Daarnaast kan op Twitter elke account eenmaal stemmen doormiddel van een hashtag (#mijnfilm1). Om 18:00 sluit het stemmen en wordt bekend gemaakt welke film er wordt uitgezonden om 20:30.
Doelgroep(en)
B2B: TV zenders
B2C: Jongeren op Social Media