Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Aqualux
Bureau:
HKU KMT (Hilversum)
Datum eerste publicatie:
13/12/2013
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Inge Veldhoen, Vincent Schuijt & Ruben Bernhardt
Art Direction / Design:
Inge Veldhoen, Vincent Schuijt & Ruben Bernhardt
Copy / Redactie:
Inge Veldhoen, Vincent Schuijt & Ruben Bernhardt
Interaction Design:
Inge Veldhoen, Vincent Schuijt & Ruben Bernhardt
Technische realisatie:
Inge Veldhoen, Vincent Schuijt & Ruben Bernhardt
Account:
Inge Veldhoen, Vincent Schuijt & Ruben Bernhardt
Verantwoordelijk bij klant:
Inge Veldhoen, Vincent Schuijt & Ruben Bernhardt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Voor dit project heb ik samen met Inge Veldhoen en vincent Schuijt een een fysiek prototype gemaakt. Dit prototype zou voor een fysieke installatie zijn welke een toegevoegde waarde aan een openbare ruimte zou geven.

De openbare ruimte was vrij te kiezen en wij hebben gekozen voor het Sloterparkbad te Amsterdam. Dit omdat wij nostalgische gevoelens hadden bij een dergelijk zwembad en we vonden dat er goede mogelijkheden waren om de zwemervaring te verreiken.
Voor/over product of dienst
We hebben een product gemaakt welke als spelelement in het zwembad dient.
De exacte locatie binnen het zwembad is namelijk het subtropisch deel waar veel kinderen komen zwemmen en spelen in hun vrije tijd of met school uitjes.

Ons spel is gebaseerd op "muntje duiken" waarbij een ouder of verzorger een muntje of een ander zinkbaar object in het water gooit en het kind dit weer opduikt.

Om hier een interessant prototype voor te maken hebben we onderwaterlampen gemaakt. Deze gaan in willekeurige volgorde aan en kunnen doormiddel van aanraking uitgezet worden.

Zo liggen er verscheidene lampen over het zwembad verspreidt en gaat er één lamp branden. Wanneer iemand deze lamp aanraakt gaat deze uit en licht er ergens anders weer een andere lamp op.

Zo wordt er een simpel spel tot stand gebracht waar de bezoekers zelf invulling aan kunnen geven.
De bezoekers kunnen zowel tegen elkaar (als competitie) als samen spelen om bijvoorbeeld zo veel mogelijk lampen uit te zetten.
Doelgroep(en)
We hebben ons gericht op de jongere doelgroep die naar het subtropische deel van het zwembad komt. De specifieke doelgroep bevindt zich in de leeftijdscategorie van 6 tot 12 jaar.