Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Buitenspelen 2.0
Opdrachtgever:
geen
Bureau:
Hogeschool van Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/03/2014
url:
http://geen
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Glenn van Roggen
Art Direction / Design:
Glenn van Roggen
Copy / Redactie:
Glenn van Roggen
Interaction Design:
Glenn van Roggen
Technische realisatie:
Glenn van Roggen
Account:
Glenn van Roggen
Verantwoordelijk bij klant:
Glenn van Roggen
Overigen:
Glenn van Roggen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Met mijn app kan je je telefoon gebruiken voor het buiten spelen. Zo creëer je een spel wat gebruikt maakt van de technologie die de kinderen dragen.

Je kan aan het spel elementen toevoegen die je vroeger verzon, en nu werkelijkheid kunnen worden.

Wij focussen eerst op verstoppertje.

De app: Houdt bij wie er hoeveel potjes heeft gewonnen.

voorbeeld 1. Als je 3 keer achter elkaar verliest krijg je de mogelijkheid om1 seconden op de kaart te zien wie waar verstopt zit.

voorbeeld 2. Als je 3 keer achter elkaar verliest krijg je een piepje als je bij de vorige zoeker in de buurt bent.

voorbeeld 3. Als je als laatste over bent mag je de zoeker voor een paar seconden uitschakelijk met de app. Hij kan je dan niet afbuurten.

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Het zou bijvoorbeeld mogelijk moeten zijn om kinderen contact met elkaar te laten leggen als ze weten dat er kinderen in de buurt hetzelfde spel spelen. Dit zorgt voor nog meer sociale connectie. Dit kunnen ze best gebruiken.
Voor/over product of dienst
Mijn idee lost een probleem op.

Tegenwoordig zitten kinderen op steeds vroegere leeftijd ontzettend in hun telefoon. Zoals zij hun telefoon gebruiken hebben wij het nooit gedaan. Zij doen er hele andere dingen mee.

Maar wat deden wij vroeger op die leeftijd? Wij speelden buiten. Dit is leuk, gezellig, en goed op zoveel vlakken. Je gezondheid, je sociale vaardigheden maar ook je creatieve vermogen. Heel veel spelletjes bedacht je immers ook zelf!

Dit lijkt te verdwijnen aangezien de technischie wereld steeds aantrekkelijker wordt. Dus waarom niet combineren?

Zijn de buitenspeel spelletjes van tegenwoordig ook niet toe aan een update?
Doelgroep(en)
Kinderen van 6 tot 12 jaar. Het ligt er zelf aan hoe ingewikkeld je het spel zou maken. Hoe cooler de regels. Hoe ouder de gebruiker.