Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Project Napkin
Opdrachtgever:
Corne van Delft
Bureau:
Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
Datum eerste publicatie:
23/02/2013
url:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.napkin.core
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Stefan Wijnker
Art Direction / Design:
Stefan Wijnker
Copy / Redactie:
Stefan Wijnker
Interaction Design:
Stefan Wijnker
Technische realisatie:
Stefan Wijnker
Account:
Stefan Wijnker
Verantwoordelijk bij klant:
Stefan Wijnker
Overigen:
Corne van Delft voor de begeleiding


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Project Napkin is de allereerste smartphone game studio ter wereld, en bevat alles dat je nodig hebt om een complete game te kunnen bouwen op je smartphone.
Project Napkin wordt geleverd met een aantal voorbeeldprojecten om te laten zien hoe je je eigen games kunt opbouwen.
De objecten worden gesimuleerd met de professionele physics engine Box2D, die ook wordt gebruikt voor producties als Angry Birds en Cut the Rope. Dit project is ontwikkeld als m'n Master project aan het HKU, en begon als experiment om te kijken of het mogelijk was om een interface voor een mobiele game studio te ontwikkelen, maar ontwikkelde zich daarbij als een op zichzelf staand product, die momenteel gratis te vinden is op de Google PlayStore.
Voor/over product of dienst
Stel, je zit in de taxi naar huis na een avond uitgaan en je bedenkt ineens het beste gameconcept ooit. Helaas heb je behalve je smartphone niks bij je om het idee vast te leggen.
Maar nu is daar Project Napkin, 's werelds eerste 'game maker' voor op de smartphone. De applicatie stelt je in staat om waar dan ook je eigen games te bouwen, van de kroeg tot in het vliegtuig.
Met behulp van het ingebouwde object georienteerde componenten-systeem kun je eenvoudig je eigen game in elkaar zetten door regels aan te maken en zo het gedrag van je objecten te veranderen.
In de level editor kun je vervolgens speelomgevingen vullen met je zelfgemaakte objecten door ze een level in te slepen.
Vervolgens kun je met een druk op de knop je game testen en aanpassen zoals je wilt.
Doelgroep(en)
De doelgroep is voor game designers die een idee hebben die ze graag vast zouden willen leggen en hiervoor geen specialistische apparatuur voor hebben behalve hun smartphone.
De applicatie is zo ontworpen dat het zo min mogelijk inspanning vereist om snel een game in elkaar te zetten, dus ook mensen die nog nooit een game gebouwd hebben kunnen met Project Napkin aan de slag.