Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wens een herinnering
Opdrachtgever:
Stichting Ambulancewens
Bureau:
Willem de Kooning
Datum eerste publicatie:
03/02/2013
url:
http://www.ambulancewens.nl
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Lilian Radovac & Tessa Ruggle
Art Direction / Design:
Lilian Radovac & Tessa Ruggle
Copy / Redactie:
Lilian Radovac & Tessa Ruggle
Account:
Lilian Radovac & Tessa Ruggle
Overigen:
Voice over: Tamar Tieleman, montage: Timothy Gravenstein


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Stichting Ambulancewens is een bijzondere stichting die met behulp van ambulances de laatste wens van terminaal zieken vervult.
Maar… ze hebben een luxeprobleem! Ze hebben niet genoeg wensen om te vervullen. En dat is volgens ons een gemiste kans: er zijn namelijk veel terminale patiënten die graag nog een laatste bezoek aan hun meest geliefde plek zouden brengen.

Daarom bedachten we een opmerkelijke service voor deze stichting. We willen niet alleen de drempel verlagen voor het doen van zo'n laatste wens, we willen met dit idee ook meer aandacht rondom de stichting creëren. Wat weer kan resulteren in meer wensen.
Voor/over product of dienst
Als iemand overlijdt, is de laatste herinnering aan die persoon het allerbelangrijkst. Dat is hoe je iemand bij je houdt. Wij besloten daarom niet om wensen te gaan werven, maar om herinneringen te gaan weggeven.

Deze herinnering is voor nabestaanden van onschatbare waarde. Deze waarde willen we tastbaarder maken door de terminale patiënten een kans te geven om een boodschap op locatie achter te laten voor later, als ze er niet meer zijn. Een persoonlijke boodschap vereeuwigd in de lucht door middel van augmented reality. Op deze manier maken we van een wens een mooie herdenkingsplek, die zoveel veel persoonlijker en warmer is dan een sombere begraafplaats.

Hoe werkt het
Met de applicatie van stichting ambulancewens kun je een boodschap achterlaten op de locatie waar jouw wens zich heeft afgespeeld. Zo kun je digitale boodschappen achterlaten in de ‘echte’ wereld.

Bijvoorbeeld: Je bent voor je laatste wens naar het strand geweest met je vrouw en kinderen en je hebt daar een pers
Doelgroep(en)
Terminaal zieken en hun vrienden en familie.