Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Overloaded
Opdrachtgever:
NUlab Innovatie Challenge
Bureau:
Hogeschool van Amsterdam
Datum eerste publicatie:
14/11/2013
url:
http://overloaded.bamhosting.nl/overloaded/
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Iris van Beek, Dion Bosschieter, Daniël Landman
Art Direction / Design:
Daniël Landman
Copy / Redactie:
Iris van Beek
Interaction Design:
Dion Bosschieter, Daniël Landman
Technische realisatie:
Dion Bosschieter
Account:
Gerrit van de Kraats
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
NU.nl was samen met 150 journalisten, studenten en professionals op zoek naar het beste idee voor nieuwsinnovatie met de NUlab Innovatie Challenge.
Gestart op 12 november: 150 kandidaten, 150 ideeën, 8 weken.
De kandidaten werden in wekelijkse seminars uitgedaagd om hun idee bij te schaven, te laten groeien en waar te maken.

Het volledige programma duurde 8 weken, was gestart op 12 november en eindigt in januari. Het programma bevat de volgende elementen:
- 5 live webinars met thema's als lean startup, design thinking, customer validation.
- 1-op-1 coaching van professionals uit het vakgebied.
- De 3 beste ideeën gingen door naar de bootcamp om echt gebouwd te worden.
- De winnaar ontvangt 10.000 euro.
- Deelnemers hebben kans dat hun idee onderdeel wordt van NU.nl.
Voor/over product of dienst
Overloaded brengt nieuws op basis van het online gedrag van de consument. Alle content van de verschillende digitale mediakanalen op één plek maakt de informatie toegankelijker en biedt overzicht. Overloaded voorziet in de behoeften aan informatie, personalisering en zelfontplooiing. De consument zal minder tijd kwijt zijn en minder moeite hoeven doen om op de hoogte te blijven. Daarnaast zal deze zich niet storen aan nieuws dat niet relevant is.

Naast het eenvoudiger maken om up-to-date te blijven, kan Overloaded interessante verbanden leggen en met nieuwe suggesties komen. Na het inloggen met een social media account zal de Live Feed zich blijven aanpassen aan het leesgedrag van de consument en daarom beter inspelen op de steeds veranderende behoeften. Daarnaast heeft de consument ook de mogelijkheid om zijn/haar vrienden uit te nodigen. Het gedrag van die vrienden kan ook gekoppeld worden aan de consument om vervolgens een nog beter beeld van elke individuele consument te krijgen.
Doelgroep(en)
Jongeren en volwassenen in de leeftijd van 16 tot 50 jaar.