Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Where are the Afterpartees
Opdrachtgever:
Afterpartees
Bureau:
Willem de Kooning Academie
Datum eerste publicatie:
23/01/2014
url:
http://www.gebroedersjanssen.nl
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Gebroeders Janssen
Art Direction / Design:
Gebroeders Janssen
Copy / Redactie:
Gebroeders Janssen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
“Where Are The Afterpartees”

Inzicht
De verkoop van muziek loopt al lange tijd sterk achteruit. Onder andere door illegale downloads. Artiesten halen hun inkomsten steeds vaker uit optredens dan uit de verkoop van een album. Daarnaast is het voor opkomende artiesten moeilijk om op te vallen.

Idee
We zetten Afterpartees op de kaart door het debuutalbum op een unieke manier te lanceren. Mensen kunnen deze namelijk gratis downloaden binnen een straal van 50 meter rondom de bandleden. Op wherearetheafterpartees.com kun je door middel van GPS op een mobiele website zien waar de band zich op dat moment bevindt.
Wil je het album gratis ontvangen? Download dan de Afterpartees-app en ontvang tevens pushberichten wanneer de bandleden bij jou in de buurt zijn.

Doel
Hiermee genereren we meer aandacht rondom de band, zal deze in het middelpunt van de belangstelling staan op bijvoorbeeld Eurosonic en geven we mensen een nieuwe reden om een concert te bezoeken.