Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Gamification Planning
Opdrachtgever:
SintLucas
Bureau:
SintLucas
Datum eerste publicatie:
26/01/2014
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Elianne van Asseldonk
Art Direction / Design:
Elianne van Asseldonk
Copy / Redactie:
Elianne van Asseldonk
Interaction Design:
Elianne van Asseldonk
Technische realisatie:
Elianne van Asseldonk
Account:
Elianne van Asseldonk
Verantwoordelijk bij klant:
Elianne van Asseldonk
Overigen:
Elianne van Asseldonk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Veel jongeren hebben moeite met plannen. Het is voor velen een probleem om op het gewenste tijdstip op de juiste plaats te zijn en dan het gewenste te doen.

Om dit probleem te tackelen passen we gamification toe! Het idee is dat we het dagdagelijkse leven (met planningen, afspraken etc) zèlf als een game beschouwen. Je wordt beloond als je het goed doet (houden aan planning) en je krijgt negatieve feedback als je het juist niet goed doet.
Voor/over product of dienst
Bovenstaande wordt gerealiseerd middels een app op een smartphone waarin een avatar (een grappig karaktertje) de hoofdrol heeft. De avatar heeft kennis van je planningen en inzage in je agenda. De app checkt of je daadwerkelijk op de plaats van bestemmingen aankomt die je met jezelf hebt afgesproken. Ook voer je in of je daadwerkelijk taken hebt gedaan die je met jezelf hebt afgesproken.

Als je inderdaad je afspraken nakomt, wordt het karaktertje blij en geeft je complimentjes. Als het allemaal niet zo goed lukt, geeft het karaktertje je op je donder. Allengs wordt het karaktertje je vriend en coach! Als je het goed doet, wordt je extra beloond met credits waarmee je je karaktertje extra kunt pimpen.
Doelgroep(en)
Studenten/jongeren die moeite hebben met plannen en interesse hebben in games en moderne media