Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fuel Duel Challenge
Opdrachtgever:
Mercedes-Benz Bedrijfswagens
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
02/09/2013
url:
http://award-entry.com/fuelduelchallenge/
Categorie:
Online Campagne
Website
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Lukas van de Ven, Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art Direction / Design:
Lukas van de Ven, Olaf van der Geld, MediaMonks
Copy / Redactie:
Nienke Oosterbaan
Interaction Design:
MediaMonks
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Judith Lavalette (CSD), Nadine Marcar (AM), Jasper Baartmans (producer), Barbara Leusink (producer), Guy van der Hoop (producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Horsten, Babette van Lieshout
Overigen:
Corrino (streaming)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
We introduceren de nieuwe Sprinter door de doelgroep op te roepen mee te doen met de Fuel Duel Challenge. Een online experiment waarin we het lage brandstofverbruik van de nieuwe, zeer zuinige Sprinter gaan bewijzen. De Sprinter (met volle tank op de rollerbank) gaat het duel aan met zes geduchte opponenten: van accuboor tot mobiele bouwlamp tot het Duracell konijn. De deelnemers kunnen voorspellen welke het het langste volhoudt en maken kans op een jaar lang gratis rijden in een nieuwe Sprinter
Voor/over product of dienst
Er zijn drie segmenten bestelwagens: compact, mid en groot. De Sprinter is het grote model bestelwagen van Mercedes-Benz. In dit segment is Mercedes-Benz al vele jaren marktleider. De nieuwe Sprinter is op alle fronten verbeterd. Met name het zeer lage brandstofverbruik springt in het oog. De nieuwe Sprinter is namelijk 10% zuiniger dan het marktgemiddelde.
Doelgroep(en)
De kleinzakelijke markt, met een focus op mkb-ondernemers in de handel, bouw en industrie. Oftewel, ‘mannen met een bestelwagen’. Een relatief conservatieve doelgroep die mede door de economisch zware tijden extra op de kosten is gaan letten. En ondanks dat ondernemers behoefte hebben aan hele functionele productinformatie, zijn het ook gewoon mensen die gevoelig zijn voor opvallende en meer emotionele vormen van communicatie.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
We introduceren de nieuwe Sprinter door de doelgroep op te roepen mee te doen met de Fuel Duel Challenge. Een online experiment waarin we het lage brandstofverbruik van de nieuwe, zeer zuinige Sprinter gaan bewijzen. De Sprinter (met volle tank op de rollerbank) gaat het duel aan met zes geduchte opponenten: van accuboor tot mobiele bouwlamp tot het Duracell konijn. De deelnemers kunnen voorspellen welke het het langste volhoudt en maken kans op een jaar lang gratis rijden in een nieuwe Sprinter
Voor/over product of dienst
Er zijn drie segmenten bestelwagens: compact, mid en groot. De Sprinter is het grote model bestelwagen van Mercedes-Benz. In dit segment is Mercedes-Benz al vele jaren marktleider. De nieuwe Sprinter is op alle fronten verbeterd. Met name het zeer lage brandstofverbruik springt in het oog. De nieuwe Sprinter is namelijk 10% zuiniger dan het marktgemiddelde.
Doelgroep(en)
De kleinzakelijke markt, met een focus op mkb-ondernemers in de handel, bouw en industrie. Oftewel, ‘mannen met een bestelwagen’. Een relatief conservatieve doelgroep die mede door de economisch zware tijden extra op de kosten is gaan letten. En ondanks dat ondernemers behoefte hebben aan hele functionele productinformatie, zijn het ook gewoon mensen die gevoelig zijn voor opvallende en meer emotionele vormen van communicatie.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
We introduceren de nieuwe Sprinter door de doelgroep op te roepen mee te doen met de Fuel Duel Challenge. Een online experiment waarin we het lage brandstofverbruik van de nieuwe, zeer zuinige Sprinter gaan bewijzen. De Sprinter (met volle tank op de rollerbank) gaat het duel aan met zes geduchte opponenten: van accuboor tot mobiele bouwlamp tot het Duracell konijn. De deelnemers kunnen voorspellen welke het het langste volhoudt en maken kans op een jaar lang gratis rijden in een nieuwe Sprinter
Voor/over product of dienst
Er zijn drie segmenten bestelwagens: compact, mid en groot. De Sprinter is het grote model bestelwagen van Mercedes-Benz. In dit segment is Mercedes-Benz al vele jaren marktleider. De nieuwe Sprinter is op alle fronten verbeterd. Met name het zeer lage brandstofverbruik springt in het oog. De nieuwe Sprinter is namelijk 10% zuiniger dan het marktgemiddelde.
Doelgroep(en)
De kleinzakelijke markt, met een focus op mkb-ondernemers in de handel, bouw en industrie. Oftewel, ‘mannen met een bestelwagen’. Een relatief conservatieve doelgroep die mede door de economisch zware tijden extra op de kosten is gaan letten. En ondanks dat ondernemers behoefte hebben aan hele functionele productinformatie, zijn het ook gewoon mensen die gevoelig zijn voor opvallende en meer emotionele vormen van communicatie.