Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nitrocharge Your Game
Opdrachtgever:
adidas football
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
16/05/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/adidas/nitrocharge/integrated
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol, Robbin Cenijn, Anthony Goodwin
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
MediaMonks: Rogier Schalken, Clemens Baumeister, Jelani Isaacs, Quinten Beek, Jouke Vuurmans, Joris Pol
Account:
Sandra Krstic, Sophie Rhys-Evans, Richard Land, Hakan Gulgonul
Verantwoordelijk bij klant:
Erick Wicaksono, Jesse Olson
Overigen:
United State of Fans\TBWA (Above-the-line), FITCH (Point-of-sale), Alistair Beattie, Peter Hayden, Stef Jongenelen, Yona Hümmels, Chris Pugmire


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De nieuwe Nitrocharge voetbalschoen van adidas heeft 5 features die energie terug geeft aan een speler wanneer hij zich over het veld beweegt. Nitrocharge Your Game werkte precies hetzelfde. En hoe meer energie men in het spel stopte, hoe explosiever het spel werd. Op 5 momenten in de wedstrijd (gelinkt aan de 5 features) moesten de spelers -met hun mobiel als controller- een serie snelle challenges uitvoeren om bepaalde voetbal moves te ‘Nitrochargen’. Cross mediaal werd men naar de site geleid
Voor/over product of dienst
De nieuwste adidas voetbalschoen ‘Nitrocharge’ is speciaal gemaakt voor de ‘Engine Player’. Deze speler is de motor van het team – waar andere stoppen, gaat hij door – onvermoeibaar. De Nitrocharge voetbalschoen heeft 5 features die de speler in 5 verschillende moves (sliding, sprint, schijnbeweging, block en koppen) energie teruggeeft. Dit geeft hem de mogelijkheid om alles te geven, zelfs tot diep in de 93 minuut.
Doelgroep(en)
De doelgroep bestaat uit tieners die voor voetbal leven. Op het veld is waar ze het spel spelen, maar op internet gaan ze helemaal losgaan met hun obsessie. Hun mobieltje geeft ze de mogelijk om 24/7 online te zijn. Ze weten alles over voetbal en worden door hun peers gezien als opinion leaders.