Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Het Alzheimer Event
Opdrachtgever:
Alzheimer Nederland
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
01/11/2013
url:
http://award-entry.com/hetalzheimerevent/
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Content
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art Direction / Design:
Ed van Bennekom, Lukas van de Ven (CD), Marcel Berghuis
Copy / Redactie:
Jasper Diks
Interaction Design:
Marcel Berghuis
Technische realisatie:
socialdevelopers (productie), Let's Clip It (beeldbewerking)
Account:
Anouk Zink (CSD), Maurice Gilissen (AM), Jasper Baartmans (producer), Guy van der Hoop (producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Karin Huntjens, Natalie Delzenne, Annemarie Blomesath, Karen Derksen
Overigen:
Darlings (post productie; regie: Doug Hancock), Audentity (geluid), Jos Ahlers (strategie), Mijntje Cuypers (strategie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Alzheimer Nederland wil dat meer én jongere mensen begrijpen wat het betekent om alzheimer te hebben. In de campagne werden nietsvermoedende mensen in een foto van een niet bestaand event getagd. Er verscheen een foto op hun tijdlijn waarop ze te zien waren. Terwijl ze zeker wisten dat ze nooit op dat event waren geweest. Zo voelden mensen zelf even de verwarring die bij alzheimer hoort. We deden dit door foto’s van mensen te bewerken en te plaatsten in albums van niet-bestaande events.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Alzheimer Nederland wil dat meer én jongere mensen begrijpen wat het betekent om alzheimer te hebben. In de campagne werden nietsvermoedende mensen in een foto van een niet bestaand event getagd. Er verscheen een foto op hun tijdlijn waarop ze te zien waren. Terwijl ze zeker wisten dat ze nooit op dat event waren geweest. Zo voelden mensen zelf even de verwarring die bij alzheimer hoort. We deden dit door foto’s van mensen te bewerken en te plaatsten in albums van niet-bestaande events.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Alzheimer Nederland wil dat meer én jongere mensen begrijpen wat het betekent om alzheimer te hebben. In de campagne werden nietsvermoedende mensen in een foto van een niet bestaand event getagd. Er verscheen een foto op hun tijdlijn waarop ze te zien waren. Terwijl ze zeker wisten dat ze nooit op dat event waren geweest. Zo voelden mensen zelf even de verwarring die bij alzheimer hoort. We deden dit door foto’s van mensen te bewerken en te plaatsten in albums van niet-bestaande events.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Alzheimer Nederland wil dat meer én jongere mensen begrijpen wat het betekent om alzheimer te hebben. In de campagne werden nietsvermoedende mensen in een foto van een niet bestaand event getagd. Er verscheen een foto op hun tijdlijn waarop ze te zien waren. Terwijl ze zeker wisten dat ze nooit op dat event waren geweest. Zo voelden mensen zelf even de verwarring die bij alzheimer hoort. We deden dit door foto’s van mensen te bewerken en te plaatsten in albums van niet-bestaande events.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Alzheimer Nederland wil dat meer én jongere mensen begrijpen wat het betekent om alzheimer te hebben. In de campagne werden nietsvermoedende mensen in een foto van een niet bestaand event getagd. Er verscheen een foto op hun tijdlijn waarop ze te zien waren. Terwijl ze zeker wisten dat ze nooit op dat event waren geweest. Zo voelden mensen zelf even de verwarring die bij alzheimer hoort. We deden dit door foto’s van mensen te bewerken en te plaatsten in albums van niet-bestaande events.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is.