Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sinterhaas
Opdrachtgever:
Alzheimer Nederland
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
04/12/2013
url:
http://award-entry.com/sinterhaas/
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Content

Credits

Concept:
Paul Bakker, Hans Bolleurs
Art Direction / Design:
Hans Bolleurs
Copy / Redactie:
Paul Bakker, Lukas van de Ven (CD)
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Robokat.nl
Account:
Maurice Gilissen (AM), Jasper Baartmans (producer), Casper Reus (productie)
Verantwoordelijk bij klant:
Natalie Delzenne, Karin Huntjens
Overigen:
Chocolaterie Pompadour, Melt Icepops


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om rond de donkere dagen van december aandacht te vragen voor alzheimer, bedachten we de Sinterhaas: een chocolade paashaas in sinterklaas-folie. In plaats van voor een kapitaal aan vermomde hazen te produceren en in winkels proberen te krijgen, stuurden we er eentje naar een online-influential. Deze plaatste een tweet. En het internet deed de rest. Met bijna een miljoen impressies in een dag zorgde de Sinterhaas ervoor dat veel mensen voelden waar alzheimerpatiënten dagelijks mee kampen.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Om rond de donkere dagen van december aandacht te vragen voor alzheimer, bedachten we de Sinterhaas: een chocolade paashaas in sinterklaas-folie. In plaats van voor een kapitaal aan vermomde hazen te produceren en in winkels proberen te krijgen, stuurden we er eentje naar een online-influential. Deze plaatste een tweet. En het internet deed de rest. Met bijna een miljoen impressies in een dag zorgde de Sinterhaas ervoor dat veel mensen voelden waar alzheimerpatiënten dagelijks mee kampen.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Om rond de donkere dagen van december aandacht te vragen voor alzheimer, bedachten we de Sinterhaas: een chocolade paashaas in sinterklaas-folie. In plaats van voor een kapitaal aan vermomde hazen te produceren en in winkels proberen te krijgen, stuurden we er eentje naar een online-influential. Deze plaatste een tweet. En het internet deed de rest. Met bijna een miljoen impressies in een dag zorgde de Sinterhaas ervoor dat veel mensen voelden waar alzheimerpatiënten dagelijks mee kampen.
Voor/over product of dienst
Alzheimer Nederland strijdt al ruim 30 jaar tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Alzheimer Nederland geeft hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek wordt gewerkt aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek.
Doelgroep(en)
30-plussers en hun sociale netwerk van vrienden, die actief zijn op Facebook en voor wie de ziekte Alzheimer nog een ver-van-mijn-bed- show is