Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Perfecte Kilometer©
Opdrachtgever:
Mercedes-Benz Trucks
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
16/12/2013
url:
http://award-entry.com/deperfectekilometer/
Categorie:
Website
Mobile
Design
Media-Inzet

Credits

Concept:
Paul Bakker, Hans Bolleurs
Art Direction / Design:
Hans Bolleurs, Random Studio
Copy / Redactie:
Paul Bakker, Nienke Oosterbaan
Interaction Design:
Random Studio
Technische realisatie:
Random Studio
Account:
Judith Lavalette (CSD), Jasper Baartmans (producer), Barbara Leusink (producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Horsten, Martyn Fuite, Joost Stevens, Diederick Timp
Overigen:
Jeroen Brinkhuis (animator), Gerbren Boere (teaser video), Mark Pieterse (strategie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De wereld van trucks is er een vol PK’s, blinkend staal en bulderende motoren. Echter voor de wagenparkbeheerder telt maar een ding: het rendement. Dit begrijpt Mercedes-Benz. Nergens staan de marges zo onder druk als in de transportsector. Daarom hebben ze bij Mercedes-Benz bij alles wat ze doen, van de technologie tot service, één doel voor ogen: maximaal rendement halen uit elke kilometer. Daarom introduceert Mercedes-Benz Trucks: De Perfecte Kilometer©
Voor/over product of dienst
Mercedes-Benz biedt verschillende typen truck voor drie segmenten: internationaal transport, distributie en bouw. De grootste en meest in het oog springende markt is het internationale (lange afstand) transport. De trucks van Mercedes-Benz gelden als de meest zuinige trucks ter wereld.
Doelgroep(en)
Er zijn twee doelgroepen: dealers en fleetowners (de wagenparkbeheerder). De verkoop van trucks draait voor een belangrijk deel om persoonlijke verkoop, de dealer speelt daarin een belangrijke rol. De dealer moet het complexe TCO op een toegankelijke manier kunnen brengen. Daarnaast willen fleetowners op een aantrekkelijke manier kennis laten maken met het TCO verhaal van Mercedes-Benz.


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De wereld van trucks is er een vol PK’s, blinkend staal en bulderende motoren. Echter voor de wagenparkbeheerder telt maar een ding: het rendement. Dit begrijpt Mercedes-Benz. Nergens staan de marges zo onder druk als in de transportsector. Daarom hebben ze bij Mercedes-Benz bij alles wat ze doen, van de technologie tot service, één doel voor ogen: maximaal rendement halen uit elke kilometer. Daarom introduceert Mercedes-Benz Trucks: De Perfecte Kilometer©
Voor/over product of dienst
Mercedes-Benz biedt verschillende typen truck voor drie segmenten: internationaal transport, distributie en bouw. De grootste en meest in het oog springende markt is het internationale (lange afstand) transport. De trucks van Mercedes-Benz gelden als de meest zuinige trucks ter wereld.
Doelgroep(en)
Er zijn twee doelgroepen: dealers en fleetowners (de wagenparkbeheerder). De verkoop van trucks draait voor een belangrijk deel om persoonlijke verkoop, de dealer speelt daarin een belangrijke rol. De dealer moet het complexe TCO op een toegankelijke manier kunnen brengen. Daarnaast willen fleetowners op een aantrekkelijke manier kennis laten maken met het TCO verhaal van Mercedes-Benz.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De wereld van trucks is er een vol PK’s, blinkend staal en bulderende motoren. Echter voor de wagenparkbeheerder telt maar een ding: het rendement. Dit begrijpt Mercedes-Benz. Nergens staan de marges zo onder druk als in de transportsector. Daarom hebben ze bij Mercedes-Benz bij alles wat ze doen, van de technologie tot service, één doel voor ogen: maximaal rendement halen uit elke kilometer. Daarom introduceert Mercedes-Benz Trucks: De Perfecte Kilometer©
Voor/over product of dienst
Mercedes-Benz biedt verschillende typen truck voor drie segmenten: internationaal transport, distributie en bouw. De grootste en meest in het oog springende markt is het internationale (lange afstand) transport. De trucks van Mercedes-Benz gelden als de meest zuinige trucks ter wereld.
Doelgroep(en)
Er zijn twee doelgroepen: dealers en fleetowners (de wagenparkbeheerder). De verkoop van trucks draait voor een belangrijk deel om persoonlijke verkoop, de dealer speelt daarin een belangrijke rol. De dealer moet het complexe TCO op een toegankelijke manier kunnen brengen. Daarnaast willen fleetowners op een aantrekkelijke manier kennis laten maken met het TCO verhaal van Mercedes-Benz.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De wereld van trucks is er een vol PK’s, blinkend staal en bulderende motoren. Echter voor de wagenparkbeheerder telt maar een ding: het rendement. Dit begrijpt Mercedes-Benz. Nergens staan de marges zo onder druk als in de transportsector. Daarom hebben ze bij Mercedes-Benz bij alles wat ze doen, van de technologie tot service, één doel voor ogen: maximaal rendement halen uit elke kilometer. Daarom introduceert Mercedes-Benz Trucks: De Perfecte Kilometer©
Voor/over product of dienst
Mercedes-Benz biedt verschillende typen truck voor drie segmenten: internationaal transport, distributie en bouw. De grootste en meest in het oog springende markt is het internationale (lange afstand) transport. De trucks van Mercedes-Benz gelden als de meest zuinige trucks ter wereld.
Doelgroep(en)
Er zijn twee doelgroepen: dealers en fleetowners (de wagenparkbeheerder). De verkoop van trucks draait voor een belangrijk deel om persoonlijke verkoop, de dealer speelt daarin een belangrijke rol. De dealer moet het complexe TCO op een toegankelijke manier kunnen brengen. Daarnaast willen fleetowners op een aantrekkelijke manier kennis laten maken met het TCO verhaal van Mercedes-Benz.