Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tweet, Chat, Like & Drive
Opdrachtgever:
ministerie van Infrastructuur & Milieu
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
04/11/2013
url:
http://award-entry.com/tweetchatlikeanddrive/
Categorie:
Mobile
Interactieve TV & Online Video
Game
Social Media
Design
Content
Innovation

Credits

Concept:
Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art Direction / Design:
Ed van Bennekom, Olaf van der Geld, Lukas van de Ven (CD)
Copy / Redactie:
Jasper Diks
Interaction Design:
MediaMonks
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Anouk Zink (CSD), Willemijn Reuvers (AD), Marieke Fernhout (AE), Jasper Baartmans (producer), Barbara Leusink (producer), Guy van der Hoop
Verantwoordelijk bij klant:
Koos Tamis, José Mos, Nick van Gaalen, Monique Taal
Overigen:
MediaMonks (sounddesign)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Smartphone-gebruik en verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je dat zelf kunt ervaren. Dat kan in de online game Tweet, Chat, Like & Drive, waarin je je auto op de weg probeert te houden terwijl je boodschappen verzendt en ontvangt met je mobiel. Deze game is onderdeel van een meerjarige multimediale campagne gericht op automobilisten, waarin we bewustwording creëren en handelingsperspectieven aanreiken.
Voor/over product of dienst
Tweet, Chat, Like & Drive speel je tegen je vrienden. Je verbindt je smartphone met je computer en stuurt elkaar berichten terwijl je, op je computer, een auto op de weg moet houden. Deze game kent geen winnaar, want elke speler vertoont onacceptabel weggedrag. Dit gedrag wordt gekoppeld aan confronterende feiten. Bijvoorbeeld, hoeveel meter je niet op de weg hebt gelet. Vervolgens worden twee gedragsalternatieven aangereikt: hou je aandacht op de weg en zoek een P.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Smartphone-gebruik en verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je dat zelf kunt ervaren. Dat kan in de online game Tweet, Chat, Like & Drive, waarin je je auto op de weg probeert te houden terwijl je boodschappen verzendt en ontvangt met je mobiel. Deze game is onderdeel van een meerjarige multimediale campagne gericht op automobilisten, waarin we bewustwording creëren en handelingsperspectieven aanreiken.
Voor/over product of dienst
Deze game speel je tegen je vrienden. Je verbindt je smartphone met je computer, als een second screen, en stuurt elkaar berichten terwijl je, op je computer, een auto op de weg moet houden. Deze game kent geen winnaar, want elke speler vertoont onacceptabel weggedrag. Dit gedrag wordt gekoppeld aan confronterende feiten. Bijvoorbeeld, hoeveel meter je niet op de weg hebt gelet. Vervolgens worden twee gedragsalternatieven aangereikt: hou je aandacht op de weg en zoek een P.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Smartphone-gebruik en verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je dat zelf kunt ervaren. Dat kan in de online game Tweet, Chat, Like & Drive, waarin je je auto op de weg probeert te houden terwijl je boodschappen verzendt en ontvangt met je mobiel. Deze game is onderdeel van een meerjarige multimediale campagne gericht op automobilisten, waarin we bewustwording creëren en handelingsperspectieven aanreiken.
Voor/over product of dienst
Tweet, Chat, Like & Drive speel je tegen je vrienden. Je verbindt je smartphone met je computer en stuurt elkaar berichten terwijl je, op je computer, een auto op de weg moet houden. Deze game kent geen winnaar, want elke speler vertoont onacceptabel weggedrag. Dit gedrag wordt gekoppeld aan confronterende feiten. Bijvoorbeeld, hoeveel meter je niet op de weg hebt gelet. Vervolgens worden twee gedragsalternatieven aangereikt: hou je aandacht op de weg en zoek een P.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Smartphone-gebruik en verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je dat zelf kunt ervaren. Dat kan in de online game Tweet, Chat, Like & Drive, waarin je je auto op de weg probeert te houden terwijl je boodschappen verzendt en ontvangt met je mobiel. Deze game is onderdeel van een meerjarige multimediale campagne gericht op automobilisten, waarin we bewustwording creëren en handelingsperspectieven aanreiken.
Voor/over product of dienst
Tweet, Chat, Like & Drive speel je tegen je vrienden. Je verbindt je smartphone met je computer en stuurt elkaar berichten terwijl je, op je computer, een auto op de weg moet houden. Deze game kent geen winnaar, want elke speler vertoont onacceptabel weggedrag. Dit gedrag wordt gekoppeld aan confronterende feiten. Bijvoorbeeld, hoeveel meter je niet op de weg hebt gelet. Vervolgens worden twee gedragsalternatieven aangereikt: hou je aandacht op de weg en zoek een P.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Smartphone-gebruik en verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je dat zelf kunt ervaren. Dat kan in de online game Tweet, Chat, Like & Drive, waarin je je auto op de weg probeert te houden terwijl je boodschappen verzendt en ontvangt met je mobiel. Deze game is onderdeel van een meerjarige multimediale campagne gericht op automobilisten, waarin we bewustwording creëren en handelingsperspectieven aanreiken.
Voor/over product of dienst
Tweet, Chat, Like & Drive speel je tegen je vrienden. Je verbindt je smartphone met je computer en stuurt elkaar berichten terwijl je, op je computer, een auto op de weg moet houden. Zowel in beeld als geluid is een rijke, driedimensionale wereld gecreëerd die is geïnspireerd door klassieke jaren-90 videospelletjes. Dit retrogevoel werd gecombineerd met state-of-the-art technologie en herkenbare elementen uit de sociale media van vandaag.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Smartphone-gebruik en verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je dat zelf kunt ervaren. Dat kan in de online game Tweet, Chat, Like & Drive, waarin je je auto op de weg probeert te houden terwijl je boodschappen verzendt en ontvangt met je mobiel. Deze game is onderdeel van een meerjarige multimediale campagne gericht op automobilisten, waarin we bewustwording creëren en handelingsperspectieven aanreiken.
Voor/over product of dienst
In de game verbindt je je mobiel met je computer en stuur je berichten naar je tegenstander terwijl je, op je computer, een auto op de weg moet houden. Zowel in beeld als geluid is een rijke, driedimensionale wereld gecreëerd die is geïnspireerd door klassieke jaren-90 videospelletjes. Dit geldt ook voor de speciaal gecomponeerde muziek. Dit aanstekelijke retrogevoel werd gecombineerd met state-of-the-art technologie en herkenbare elementen uit de sociale media van vandaag.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Smartphone-gebruik en verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je dat zelf kunt ervaren. Dat kan in de online game Tweet, Chat, Like & Drive, waarin je je auto op de weg probeert te houden terwijl je boodschappen verzendt en ontvangt met je mobiel. Deze game is onderdeel van een meerjarige multimediale campagne gericht op automobilisten, waarin we bewustwording creëren en handelingsperspectieven aanreiken.
Voor/over product of dienst
Tweet, Chat, Like & Drive speel je tegen je vrienden. Je verbindt je smartphone met je computer en stuurt elkaar berichten terwijl je, op je computer, een auto op de weg moet houden. Deze game kent geen winnaar, want elke speler vertoont onacceptabel weggedrag. Dit gedrag wordt gekoppeld aan confronterende feiten. Bijvoorbeeld, hoeveel meter je niet op de weg hebt gelet. Vervolgens worden twee gedragsalternatieven aangereikt: hou je aandacht op de weg en zoek een P.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.