Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Geheime Boodschap
Opdrachtgever:
LOI
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
01/10/2013
url:
http://www.youtube.com/watch?v=qhvHdhGMoxk
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Paul Bakker, Hans Bolleurs
Art Direction / Design:
Hans Bolleurs
Copy / Redactie:
Paul Bakker
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Paul Bakker, Hans Bolleurs
Account:
Tamara Schelvis (AD), Jasper Baartmans (producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Jos van Eijken, Jan Jelle Bouma, Marcel Bierenbroodspot
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De LOI biedt taalcursussen in 30 verschillende talen. Maar hoe bereik je de mensen die een taalcursus nodig hebben? LOI verstopte hiervoor een geheime boodschap op een relevante plek, op vertaalsites. Als mensen een vertaalde tekst van een vertaalsite kopieerden en ergens plakte werd de geheime boodschap van LOI zichtbaar. Op deze manier werden mensen op het meest relevante moment, als ze een vertaling nodig hadden, verrast door de geheime boodschap van LOI.
Voor/over product of dienst
De LOI is een onderwijsinstelling voor toegankelijk en efficiënt onderwijs dat in ieders leven past, van korte cursussen tot volledige studies. De LOI biedt een breed aanbod aan opleidingen, in vrijwel elke gewenste richting en op elk gewent niveau. ‘De geheime boodschap’ is een merkactivatie die focust op het creëren van awareness betreffende de taalcursussen van de LOI.
Doelgroep(en)
De LOI biedt onderwijs dat in ieders leven past op elk niveau. Alle mensen die een taalcursus nodig zouden kunnen hebben vallen hiermee dan ook in de doelgroep voor de taalcursussen. Als mensen een taal niet spreken maar deze wel graag willen gebruiken maken ze vaak gebruik van een vertaalsite, waarmee de doelgroep gemakkelijk gelokaliseerd kan worden.