Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Meest actuele advertentie ooit
Opdrachtgever:
KNVB
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
11/09/2013
url:
http://award-entry.com/meestactueleadooit/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Paul Bakker, Olaf van der Geld, Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Chris van der Werff
Copy / Redactie:
Paul Bakker
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Nadine Marcar (AM), Casper Reus (productie)
Verantwoordelijk bij klant:
Judith de Frel, Maarten Hoffer, Nicole Bekkers, Marc Boele, Lonneke Scheepmaker
Overigen:
Bart Bus (illustrator)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De KNVB wilde Nederland door middel van een advertentie feliciteren en succes wensen met de plaatsing voor het WK in Brazilië. Maar wie kunnen dit nou beter dan de fans zelf? Daarom werd samen met de sponsors, oud spelers en echte fans de meest actuele advertentie ooit ontwikkeld. Direct na het laatste fluitsignaal van de wedstrijd Andorra-Nederland (waarmee NL zich plaatste voor het WK) werd van tweets over deze wedstrijd een advertentie gemaakt die de volgende ochtend al in de krant stond.
Voor/over product of dienst
De KNVB, de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond is de grootste sportbond van het land met 1.2 miljoen leden en meer dan 500 medewerkers. De KNVB organiseert landelijke competities en bekertoernooien, coördineert de nationale elftallen en beheert de bedrijfstak voetbal. Daarnaast participeert de KNVB ook in maatschappelijke projecten.
Doelgroep(en)
Het Nederlands elftal gaat naar het WK in Brazilië. Maar zij gaan niet alleen. Samen met de spelers, trainers, fans en sponsoren zijn ze onderweg om samen het avontuur te beleven: één land, één Oranje, één doel. Een brede doelgroep dus, samen schrijven we geschiedenis.