Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Worst Harlem Shake Ever
Opdrachtgever:
Parkinson Vereniging Nederland
Bureau:
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
Datum eerste publicatie:
26/02/2013
url:
http://www.saatchi.nl
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Jan Bosch, Tim ten Dam, Rick Coolegem, Maarten Dobbelaar
Art Direction / Design:
Maarten Dobbelaar, Tim ten Dam
Copy / Redactie:
Jan Bosch, Rick Coolegem
Interaction Design:
DPPLR
Technische realisatie:
DPPLR
Account:
Marcel Hölscher, Francis Verdouw
Verantwoordelijk bij klant:
Eric Roos, Joan van Haaften
Overigen:
Bycen Molenaar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Ernstig schudden is één van de vele symptomen van Parkinson. Toen in februari 2013 de ‘Harlem Shake’ hype ontstond, haakten wij daar op in met ‘The Worst Harlem Shake Ever’. Eric Roos, voorzitter van de Parkinson Vereniging en zelf patiënt, had de hoofdrol. Wat een normale Harlem Shake video leek te zijn, eindigde met een harde boodschap: ‘Shaking. Fun for some… Daily struggle for others’. Eric acteerde niet, hij was zichzelf.
Voor/over product of dienst
Parkinson Verenging Nederland.
De Parkinson Vereniging zet zich in voor iedereen die in het dagelijks leven te maken heeft met de ziekte van Parkinson of een Parkinsonisme. Zo kunnen niet alleen patiënten, maar ook mantelzorgers, kinderen van patiënten en professionals terecht bij de vereniging voor lotgenotencontact, informatievoorziening en belangenbehartiging. Daarnaast stimuleert de vereniging wetenschappelijk onderzoek.
Doelgroep(en)
Iedereen die niets of (te) weinig weet over Parkinson en/of de Parkinson Vereniging.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ernstig schudden is één van de vele symptomen van Parkinson. Toen in februari 2013 de ‘Harlem Shake’ hype ontstond, haakten wij daar op in met ‘The Worst Harlem Shake Ever’. Eric Roos, voorzitter van de Parkinson Vereniging en zelf patiënt, had de hoofdrol. Wat een normale Harlem Shake video leek te zijn, eindigde met een harde boodschap: ‘Shaking. Fun for some… Daily struggle for others’. Eric acteerde niet, hij was zichzelf.
Voor/over product of dienst
Parkinson Verenging Nederland.
De Parkinson Vereniging zet zich in voor iedereen die in het dagelijks leven te maken heeft met de ziekte van Parkinson of een Parkinsonisme. Zo kunnen niet alleen patiënten, maar ook mantelzorgers, kinderen van patiënten en professionals terecht bij de vereniging voor lotgenotencontact, informatievoorziening en belangenbehartiging. Daarnaast stimuleert de vereniging wetenschappelijk onderzoek.
Doelgroep(en)
Iedereen die niets of (te) weinig weet over Parkinson en/of de Parkinson Vereniging.